Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Голованівській ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему:«Подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки"

опубліковано 09 травня 2024 о 14:11

В приміщенні Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 09.05.2024 року начальником ДПІ Оленою ЗАГОРОДНЬОЮ було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему : «Подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки через Електронний кабінет платника».

Питання, які задавалися платниками під час сеансу:

Що таке податкова знижка?

Відповідь: Податкова знижка для фізичних осіб – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.

Тобто це можливість  повернути частину сплаченого загальнодержавного податку на доходи за певні послуги, які були здійснені протягом звітного податкового року платником податку. Їх вичерпний перелік наведено в Податковому кодексі України.  Витрати мають підтверджуватися платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, що ідентифікують продавця послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою, а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково відображається вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги.

Питання: Хто може отримати податкову знижку за навчання?

Відповідь: Право на податкову знижку за навчання мають здобувачі освіти, батьки здобувачів освіти або їх усиновлювачі, чоловік або дружина здобувача освіти, які є громадянами України та платниками податків. 

Особа, яка навчається в українському закладі дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти на контрактній формі навчання, або член його сім’ї першого ступеня споріднення, має право на певну компенсацію вартості  таких освітніх послуг, тобто податкову знижку на навчання, якщо  сплачувались кошти на користь цих закладів.

Отримати податкову знижку може лише фізична особа, яка отримує офіційно заробітну плату і платить із неї загальнодержавний податок на доходи.

Питання: Як надається податкова знижка?

Відповідь: Податкова знижка надається у поточному році за наслідками попереднього звітного податкового року.

Для цього необхідно включно до 31 грудня року, наступного за звітним,  подати річну декларацію. У декларації вказуються, зокрема, підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум.Хочу зауважити, що якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.Тобто, щоб отримати податкову знижку за навчання за 2023 рік, ви маєте подати декларацію включно до 31 грудня 2024 року, в якій відобразити такі  витрати за 2023 рік, й держава компенсує вам частину витрат. Якщо ж ви не встигнете  і таку декларацію подасте  вже у 2025 році, вказавши витрати за 2023 рік, право на її отримання ви втрачаєте.

Питання: Які документи потрібні для оформлення податкової знижки

Відповідь: Для оформлення податкової знижки на навчання потрібні такі документи:

декларація про майновий стан і доходи;
копія паспорта особи, яка подає декларацію;
копія реєстраційного номера облікової картки платника податків особи, яка подає декларацію;
копія паспорта/свідоцтва про народження здобувача освіти;
довідка із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному (календарному) році та суми сплачених коштів за вказаний період;
копії квитанцій та/або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;
довідка про заробітну плату (форма – 3) за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги, якщо є;
копія документу із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;
заява на перерахування коштів;
копія договору про навчання у відповідному закладі освіти. 

Питання: Як подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді ?

Відповідь : Перейдіть за посиланням Електронний кабінет платника (tax.gov.ua) та оберіть спосіб, за яким Ви увійдете в свій Кабінет або завантажте мобільний застосунок «Моя податкова». Алгоритм дій щодо подання зазначеної декларації такий: 

оберіть подати декларацію про майновий стан і доходи;
вкажіть суму витрат відповідного виду;
зазначте реквізити банківського рахунку;
прикріпіть документи в електронному вигляді( додатки можуть бути подані як у pdf форматі або фото)
зберігайте,підписуйте і відправляйте.