Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Гайворонській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему: «Використання сервісу «Електронний кабінет платника податків» та «Мобільний застосунок «Моя податкова»

опубліковано 26 грудня 2023 о 08:23

В приміщенні Гайворонської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 22.12.2023 року в.о. начальника Гайворонської ДПІ Оксаною КАРПЕНКО було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему: «Використання сервісу «Електронний кабінет платника податків» та «Мобільний застосунок «Моя податкова».

Під час «гарячої лінії» було повідомлено платникам податків про сервісні послуги які можна отримати через Електронний кабінет платника. Так, за допомогою приватної частини Електронного кабінету можна подати податкову звітність в електронному вигляді, автоматично перевірити заповнену звітність на наявність арифметичних помилок та оновлення версій форматів документів, які є підставою для нарахування і сплати податків.  

Спілкуючись з платниками, було надано роз’яснення стосовно можливості платникам податків сплачувати податки та збори через Електронний кабінет. А саме: в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету передбачає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована. 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. 

Також у Електронному кабінеті платник може переглянути особисту інформацію - реєстраційні  дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом. Крім того, можна надіслати в електронному вигляді листи, запити за встановленими формами отримання інформації, переглянути раніше подану звітність та квитанції про приймання та обробку податкової звітності, інформаційні повідомлення, кореспонденцію тощо.

Було проінформовано про запровадження простого та зручного інструменту для отримання електронних сервісів від податкової служби для громадян, а також сплати податків. Йдеться про мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС. Його  можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS! Мобільний застосунок вже забезпечує можливість отримати інформацію про адресу реєстрації та фактичне місце проживання; об’єкти оподаткування;  обов’язок щодо сплати суми грошового зобов’язання та стан розрахунків з бюджетом (ППР). Крім того, передбачено доповнення застосунку новими можливостями відповідно до потреб платників податків. У разі виникнення будь-яких запитань щодо роботи застосунку та наявності пропозицій щодо вдосконалення сервісів, просимо їх надсилати за адресою infotax@tax.gov.ua або звертатися за телефоном 0 800 501 007.  

Питання, які задавалися платниками під час сеансу:

Питання: Яку інформацію можна отримати завдяки застосунку «Моя податкова»?

Відповідь: Мобільний застосунок «Моя податкова -  простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби,  а також сплати податків з використанням платіжних систем.   

У розділі «Реєстри» застосунку можна здійснити:

пошук фіскального чека;
пошук марки акцизного податку;
пошук даних реєстру платників ПДВ;
пошук даних реєстру страхувальників;
пошук даних реєстру платників єдиного податку;
пошук даних реєстру неприбуткових установ та організацій.
У розділі «Мої дані» застосунку можна отримати інформацію про:  

-  адресу реєстрації та фактичне місце проживання;  

-  об’єкти оподаткування;  

-  обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР);  

-  стан розрахунків з бюджетом.  

У розділі «Послуги» доступно:  

-  направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів;  

-  подання Податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка);

- подання Заяви на внесення змін до ДРФО (5 ДР);

- подання Облікової картки фізичної особи – платника податків (1 ДР);

- подання Заяви до Реєстру волонтерів;

- перегляд інформації про стан розрахунків з бюджетом.  

У розділі «Повідомлення» доступні:  

-  квитанції;  

-  відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;  

- інформація з ДРФО про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору;  

- листи контролюючого органу.  

Питання: Які  переваги електронного кабінету?

Відповідь: Платники податків, працюючи в електронному кабінеті платника отримують такі переваги у роботі:

- унеможливлення помилок в обов'язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів податкової служби;

- унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);

- можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;

- можливість збереження заповненої форми звіту у режимі "Чернетки" та використання її при створенні наступних звітів;

- отримання квитанції про прийняття органами податкової служби надісланого звіту протягом декількох хвилин;

- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, зобов'язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об'єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);

- наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;

- отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів податкової служби на час сеансу;

- можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами податкової служби.

Скористатись ним можливо цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смарт-пристроїв, сервіс працює безкоштовно.

Питання: Як скористуватись сервісом Електронний кабінет для сплати податків?

Відповідь:   Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату. Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.  З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.  Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС.

Питання : Яким чином громадянину внести зміни щодо адреси проживання?

Відповідь: В електронному вигляді Заява за формою 5-ДР подається в електронному кабінеті через меню: «ЕК для громадян»/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

Питання :Як громадянин може отримати довідку про одержані доходи через Електронний кабінет?

Відповідь: Громадяни можуть скористатися Е-сервісом «Електронний кабінет» для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, а також підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів декларацію про майновий стан і доходи. Вхід до Електронного кабінету можна здійснити з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) фізичної особи будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Для отримання відомостей про доходи слід в розділі «ЕК для громадян» Електронного кабінету обрати «Запит про суми виплачених доходів» (форма F1301802), заповнити необхідні поля форми, здійснити перевірку, підписати та направити запит. У рамках Е-сервісу також надано можливість отримати особою інформацію про свої доходи за період, починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (з розбивкою поквартально).

Питання : Що є підтвердженням про прийняття або відмову у прийнятті електронного документу?

Відповідь. Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі  (дата та час прийняття або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача  електронного документа та автора квитанції).

Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області