Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Начальником Добровеличківської ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія»

опубліковано 23 серпня 2023 о 08:26

З метою підвищення податкової культури громадян та роз’яснення окремих положень законодавства начальником Добровеличківської ДПІ Сергієм Поліщуком проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на якому обговорювались питання платників податків на тему «Застосування РРО та/або ПРРО. Актуальні питання» 

Основними питаннями, які було обговорювалися та на які було надано відповіді під час сеансу телефонного зв’язку були:

Найбільше актуальних податкових питань було про зміни внесенні Законом України від 30.06.2023 р. №3219-IX  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших Законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», які вводяться у дію з 1 серпня 2023 року.

Кожному платнику було наголошено, що з 01.08.2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.06.2023 року № 3219-ІХ, який, зокрема, вносить зміни в частині застосування відповідальності за порушення вимог Закону про РРО.

Обов’язок використання РРО/ПРРО під час здійснення розрахункових операцій набрав чинності ще із 01.01.2022 року, але тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі — Закон про РРО) не застосовують, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів (п. 12 розділ ІІ Закону про РРО).

Тож, використання РРО/ПРРО наразі є обовязковим для: 

- ФОП ІІ-ІV груп незалежно від виду діяльності та обсягу доходута ФОП на загальній системі оподаткування. 

Виняток становлять: 

- ФОП І групи; 

- ФОП, які приймають оплату виключно банківськими переказами на реквізити IBAN, E-banking; 

- ФОП ІІ-ІV груп, які здійснюють торгівлю на селі за умов коли річний обсяг доходу на один структурний підрозділ за рік не перевищує 1 млн грн; торгівля здійснюється не в одному торговельному об’єкті з підакцизними товарами; суб’єкт господарювання не здійснює дистанційну торгівлю товарами; орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про обов’язкове застосування РРО.

Суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі зобов’язані зареєструвати РРО або ПРРО в контролюючих органах. Також суб’єкт господарювання обирає самостійно – РРО чи ПРРО він буде застосовувати для проведення розрахункових операцій. Процедури реєстрації РРО/ПРРО врегульовані відповідними порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 року № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій». Ці процедури максимально спрощені, враховують специфіку роботи РРО та ПРРО і здійснюються за заявницьким принципом. Це програмне рішення розміщено у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах. Версії програмного забезпечення для ПРРО від ДПС оновлюються. Вибір суб’єкта господарювання щодо застосування ним у своїй господарській діяльності безоплатного, комерційного чи власного ПРРО, або РРО, не обмежується. 

Перехід від застосування РРО до застосування ПРРО або навпаки здійснюється через процедуру скасування реєстрації та реєстрацію відповідного РРО чи ПРРО. Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі. Обробка поданих заяв здійснюється автоматично засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС. Про результат обробки заяви, реєстрацію РРО/ПРРО суб’єкту господарювання повідомляється у Електронному кабінеті.

Зміни передбачають:звільнення госсуб’єкта від відповідальності за порушення вимог Закону про РРО, вчинені у період з 01.01.2022 року до 01.10.2023 року. Крім відповідальності за порушення порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів, діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти та у сфері організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 року від відповідальності за порушення вимог Закону про РРО звільняють суб’єктів (крім порушень порядку розрахунків при продажу підакцизних товарів), вчинені при продажу товарів/послуг на:тимчасово окупованих територіях — по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;територіях активних бойових дій — по дату завершення бойових дій;територіях можливих бойових дій — по дату припинення можливості бойових дій.

Було роз’яснено, що у зв’язку з набранням чинності Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) з 1 серпня 2023 року скасовані особливості оподаткування, передбачені п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Фізичні особи – платники єдиного податку, які до 1 серпня 2023 року використовували особливості оподаткування – були зареєстровані платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою податку 2 відсотки, повинні по 31 серпня 2023 року (включно) привести реєстраційні дані як фізичної особи – підприємця, так і платника єдиного податку у відповідність до вимог Кодексу з урахуванням відповідних обмежень, визначених Кодексом для відповідної групи платника єдиного податку, зокрема щодо видів господарської діяльності (згідно з КВЕД), які мають відповідати обраній групі платника єдиного податку.

 Згідно положень Порядку вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України. Населеним пунктом є компактно заселене місце проживання людей, що утворилося внаслідок історичних традицій, господарської та іншої діяльності, має сталий склад населення, власну назву та відокремлену територію з визначеними в установленому цим Законом порядку межами. Міста, селища, села за містобудівними та соціально-економічними характеристиками є категоріями населених пунктів. Місто є населеним пунктом з переважно компактною, багатоповерховою забудовою, загальна чисельність жителів якого становить не менш як 10 тисяч.и Селище є населеним пунктом з переважно садибною забудовою, загальною чисельністю жителів не менш як 5 тисяч5. Село є населеним пунктом із садибною забудовою, загальною чисельністю жителів менше 5 тисяч. Міста є міськими, а селища та села – сільськими населеними пунктами.

Також було повідомлено, що в прикінцевих положеннях даного Порядку визначено як виняток з положень частин третьої – п'ятої статті 1 цього Закону населені пункти, які до дня набрання чинності цим Законом було віднесено до категорії міст, в тому числі міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного, районного значення, а також селищ міського типу, з дня набрання чинності цим Законом відносяться до категорії міст.