Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Благовіщенській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 09 травня 2023 о 11:40

З метою підвищення податкової культури громадян та роз’яснення окремих положень законодавства Благовіщенською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області 08.05.2023 року проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» під час якого розглядалися питання щодо переваг подачі податкової звітності за допомогою електронних сервісів. Відповіді на деякі питання щодо отримання, терміну дії та внесення змін до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Основні питання, які розглядалися під час телефонного зв’язку були:

Сучасний рівень інформаційних технологій дозволяє вирішити чимало питань в органах Державної податкової служби дистанційно. 

Однією з найпоширеніших послуг є приймання податкової та іншої звітності органами ДПС, поданої платниками за допомогою електронних сервісів. 

Електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами, який має багато суттєвих переваг для платників: 

економія робочого часу на заповнення та подачу звітності та власних коштів на придбання бланків;
робота в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів або старт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення всього за декілька хвилин у будь-який час та з будь-якого місця, де є доступ до мережі Інтернет ;
звітність, надіслана до податкового засобами телекомунікаційного зв’язку не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
автоматична перевірка підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді;
підтвердження доставки звітності (направлення ДПС квитанції про отримання податкової декларації);
конфіденційність інформації тощо.
Для подання звітності в електронному вигляді платник може використовувати:

електронний сервіс «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС;
спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення (ПЗ) для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Клієнтське ПЗ безкоштовно можна завантажити з розділу «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДПС за адресою https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/;
будь-яке інше програмне забезпечення (наприклад: «МЕDoc IS», «Соната», «1С-Звіт», «iFin» та ін.), яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.
1. Повторне (дистанційне) формування сертифікату за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1»?

Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити On-line на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – Надавач) за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом» On-line (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». 

Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів); незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо); особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача, становить 2 (два) роки з моменту їх формування. Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1». 

З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів. Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на офіційному 

інформаційному ресурсі Надавача (https://acskidd.gov.ua).

2. Чи необхідно скасовувати кваліфіковані сертифікати та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті (в тому числі найменування ЮО або прізвища, ім’я по-батькові ФО)?

Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню не підлягають. Часом скасування кваліфікованого сертифіката вважається час зміни його статусу в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС). Клієнт (користувач) зобов’язаний невідкладно звернутися до КН ЕДП ІДД ДПС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:

компрометації особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);
зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті;
виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.
При цьому платником подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
3. Як завантажити власний кваліфікований сертифікат відкритого ключа?

Користувачі мають можливість завантажити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на персональний комп’ютер з розділу «Пошук сертифікатів та СВС» офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) через вкладку «Пошук сертифікатів» використовуючи поля «Код ЄДРПОУ»/«Реєстраційний номер облікової картки платника податків»/«УНЗР ІD картки». Сертифікати зазвичай зберігаються у каталозі «Завантаження» (англ. «Downloads», рос. «Загрузки») локального диску «С:» або для їх збереження можна обрати інший каталог зручний для користувача.

4. Яким чином подати заявку та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет платника?

У рамках кампанії декларування доходів громадян та е-декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, фізична особа – платник податків може отримати Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, скориставшись Електронним кабінетом (http://cabinet.tax.gov.ua).

Вкладка «Запит про суми виплачених доходів» режиму «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету надає можливість користувачу після проходження електронної ідентифікації сформувати, підписати та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – Запит).

Запит заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.

Відповідь на запит (Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді) можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» або у вкладці «Запит про суми виплачених доходів» режиму «ЕК для громадян» переглянути Відповідь № 2, сформовану на поданий Запит.

Шановні платники! Оцініть переваги електронного звітування. Адже це завжди швидко, зручно та безпечно! Бережіть свій час, себе та оточуючих!

 Благовіщенська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області