Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про переваги та можливості електронних сервісів ДПС розповів заступник начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області Євгеній Ломака під час "гарячої лінії"

опубліковано 28 травня 2021 о 11:11

Заступник начальника Головного управління ДПС у Кіровоградські області Євгеній Ломака провів сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». Тема сеансу: "Застосування електронних сервісів ДПС".

Всім абонентам були надані вичерпні відповіді на запитання.

Пропонуємо найбільш цікаві питання, які прозвучали під час заходу.

Питання 1: Які сервіси можна отримати через Електронний кабінет платника?

Відповідь. З метою економії часу платникам зручно обирати електронний формат спілкування з податковими органами. Електронні сервіси ДПС, зокрема, сервіси Електронного кабінету, дають змогу не лише подати податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку через Електронний кабінет, але й надіслати заяви, отримати довідки, ознайомитись з корисною інформацією.

Наприклад, отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом можна у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.

Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС надсилається за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

У приватній частині Електронного кабінету інформація щодо облікових даних, поданої звітності, стану розрахунків з бюджетом, листів, запитів, реєстрації податкових накладних та інших сервісів оновлюється в режимі реального часу.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Питання 2: Які електронні сервіси ДПС допомагають в дистанційному спілкуванні з податковою службою?

Відповідь: В дистанційному спілкуванні з органами ДПС допомагають такі електронні сервіси  ДПС, як:

- «Єдине вікно подання електронної звітності» - спеціалізоване  клієнтське  програмне  забезпечення, яке розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна звітність/ Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»;

- «Електронний кабінет» - інформаційно-телекомунікаційна система вхід до якої здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua/.

Питання 3: Чи може підприємець подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через «Електронний кабінет»?

Відповідь: За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf:

- заяву про застосування спрощеної системи оподаткування;

- розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи».

Питання 4: Де платник податків має змогу дізнаватися про зміни в законодавстві?

Відповідь: Про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз'яснень, консультацій та іншої інформації платник податків має змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/), де можливо передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та інформаційні документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові консультації» тощо.

Питання 5: Чи можна для заповнення щорічної декларації держслужбовця отримати довідку про доходи, скориставшись електронними сервісами ДПС?

Відповідь: На сьогодні в «Електронному кабінеті» (за адресою http://cabinet.tax.gov.ua) об’єднано сервіси для громадян в окремий режим «Е-кабінет громадян», що надає такі можливості:

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також;

- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи (скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»);

- сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем (скориставшись режимом «Стан розрахунків з бюджетом»).

Доступ до Е-кабінету для громадян (одразу за умови проходження електронної ідентифікації, без необхідності укладення Договору) мають: фізичні особи (громадяни) та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.

Питання 6: Яким чином можна отримати кваліфікований електронний підпис для отримання можливості взаємодії з контролюючими органами ДПС дистанційно, в електронному вигляді?

Відповідь: Платник (юридична особа, самозайнята особа, фізична особа тощо) має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Зокрема, платник може отримати безкоштовно кваліфікований електронний підпис у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби України (скорочено – КНЕДП ІДД ДПС). Отримати необхідну інформацію щодо переліку документів, необхідних для отримання кваліфікованої електронної довірчої послуги в КНЕДП ІДД ДПС можна на офіційному сайті за адресою: http://acskidd.gov.ua, розділ «Отримання електронних довірчих послуг».

Також існує можливість отримання послуг кваліфікованого електронного підпису не лише в КНЕДП ІДД ДПС, але звернувшись до будь-яких інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на офіційному сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за адресою: http://czo.gov.ua, розділ «Довірчі послуги».

Питання 7: Під час надання податкової звітності в електронному виді при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено». Які необхідно вчинити дії для виправлення даної помилки?

Відповідь: Для усунення даної помилки необхідно перевірити:
     - який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);     

- правильність введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подати заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів).
      У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва КН ЕДП ІДД ДПС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати, подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.