Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Гайворонському секторі обслуговування платників проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Електронний кабінет платника»

опубліковано 27 жовтня 2025 о 16:23

В приміщенні Гайворонського сектору обслуговування платників Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 24.10.2025 року завідувачем Гайворонського сектору обслуговування платників Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області   Євгенієм Сахно було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему : «Електронний кабінет платника».

Наводимо кілька актуальних питань та відповідей на них, якими цікавились платники найчастіше:

1. Добрий день. Як мені отримати податкову знижку ?

Відповідь. Доброго дня! Податкова знижка надається у поточному році за наслідками попереднього звітного податкового року. Для цього необхідно включно до 31 грудня року, наступного за звітним,  подати річну декларацію. У декларації вказуються, зокрема, підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум. Хочу зауважити, що якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Тобто, щоб отримати податкову знижку за навчання за 2024 рік, ви маєте подати декларацію включно до 31 грудня 2025 року, в якій відобразити такі  витрати за 2024 рік, й держава компенсує вам частину витрат. Якщо ж ви не встигнете  і таку декларацію подасте  вже у 2025 році, вказавши витрати за 2024 рік, право на її отримання ви втрачаєте.

2. Добрий день.  Як мені через Електронний кабінет подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою F 1302002 і до якої податкової подається заява ? 

Відповідь. Доброго дня!  Для повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань Вам потрібно здійснити наступні кроки: 

Крок 1. Вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Крок 2. Вхід до приватної частини Електронного кабінету можливий після електронної ідентифікації користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису (від будь-якого надавача довірчих послуг), через систему id.gov.ua (MobileID, BankID), Дія. Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Крок 3. Режим «Введення звітності» в Електронному кабінеті дозволяє платникам створити та подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені до територіальних органів ДПС.

Крок 4. При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник обирає параметри фільтра: «рік», «період», «тип форми» (наприклад, «J(F)13 Запити»). Зі списку електронних форм обирається потрібна форма Заяви (J/F 1302002) і вказується відповідний територіальний орган ДПС: (за замовчуванням зазначається орган ДПС за місцем основної реєстрації).

У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

Крок 5. Для повернення коштів за одним або кількома платіжними документами:

а) до Заяви платник може додати копії платіжних документів: у вкладці «Додатки» потрібно вибрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.

б) у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви платник зазначає інформацію з платіжних документів.

Важливо: Для повернення помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені платник подає Заяву до територіального органу ДПС за місцем обліку відповідної суми. 

3.Добрий день. Де знайти рахунки для сплати платежів?

Відповідь. Доброго дня!  Реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/). 

Інформація щодо актуальних реквізитів бюджетних рахунків для сплати платежів до бюджетів у 2025 році розміщена на субсайті Головного управління ДПС у Кіровоградській області у розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням (https://kr.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/) та розміщена в електронному кабінеті платників у рубриці «Рахунки для сплати платежів»

4. Добрий день! Як через Електронний кабінет скористатися правом на податкову знижку

Відповідь. Доброго дня!  Ви можете скористатися правом на податкову знижку за наслідками 2024 року до завершення 2025  року. Для цього необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки. Електронний кабінет забезпечує таку можливість у декілька кроків. Насамперед увійдіть до Електронного кабінету за покликанням https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС. Перевірте, чи вірно вказані адреси Вашої реєстрації та фактичного проживання. Якщо дані застарілі, подайте заяву на внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою 5ДР. Зайдіть до меню «ЕК для громадян». Оберіть вкладку «Податкова декларація» та натисніть «Створити». В анкеті, що з’явиться на екрані, визначте необхідну категорію, а саме: «особа, яка заявляє право на податкову знижку». Заповніть декларацію та додатки до неї. Додайте до декларації додатки довільного формату. Для цього у розділі VIII натисніть «+», заповніть відповідні графи та у графу «Найменування файлу документа» підтягніть файл у форматі pdf. Зверніть увагу, що кожен документ не повинен перевищувати 5 Мб. Перевірте заповнену декларацію та, якщо все вірно, натисніть «Зберегти». Підпишіть документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису. Направте до контролюючого органу. Перевірте отримані повідомлення: Відповідь № 1 (Повідомлення про отримання документу) та Відповідь № 2 Фінальна (Повідомлення про результати обробки декларації).  

5. Добрий день! Як я можу проводити листування з податковою в електронному форматі

Відповідь. Доброго дня! Один із доступних інструментів для бізнесу та громадян — електронне листування з органами ДПС через Електронний кабінет платника податків. Як перейти на електронне листування? Юридичні та фізичні особи можуть отримувати офіційні документи від податкової в електронному вигляді, після подання відповідної заяви через Електронний кабінет. Форма заяви затверджена Наказом Міністерства фінансів № 637.

Для юридичних осіб застосовується форма J13916, для фізичних — форма F13916.

Щоб подати заяву, необхідно: увійти до приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua); обрати меню «Введення звітності»; створити заяву (адреса електронної пошти вказується вручну, а дані платника — заповнюються автоматично); підписати заяву електронним підписом і відправити до контролюючого органу.

Після обробки заяви органи ДПС надсилатимуть документи вам через Електронний кабінет, без дублювання у паперовій формі.