Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Олександрії обговорили питання неможливості виконання платниками своїх обов’язків під час воєнного стану

опубліковано 15 вересня 2022 о 15:46

В Олександрійській ДПІ 9 вересня за «круглим столом» зустрілися керівники структурних підрозділів Головного управління ДПС у Кіровоградській області та представники Новопразької об’єднаної громади для обговорення актуального питання щодо підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків своїх обов'язків у зв’язку з дією на території України воєнного стану.

Такі норми передбачені наказом Мінфіну від 29.07.2022 року №225, яким затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу. Зазначений наказ набрав чинності з 6 вересня 2022 року. Тож з 6 до 30 вересня (включно) триває термін подання до ДПС заяви у добровільній формі та відповідних підтверджувальних документів.

Вказаний Порядок визначає процедуру підтвердження платниками податків можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території України своєчасного виконання податкового обов’язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

За словами начальника Олександрійської ДПІ Яніни Нечипоренко скористатися такою можливістю можуть платники податків – фізичні особи – резиденти України, зокрема, самозайняті особи, юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування, та на яких покладено обов’язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов’язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Начальник Олександрійського відділу податків і зборів з юридичних осіб Наталія Пароконна та заступник начальника Олександрійського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок Євгенія Катаєва навели перелік документів, що підтверджують неможливість платників податків своєчасно виконати свій податковий обов’язок.

За словами начальника Олександрійського відділу по роботі з податковим боргом Оксани Довженко контролюючий орган розглядає подану заяву та документи впродовж 20 календарних днів за днем їх отримання та приймає відповідне рішення. Якщо підтверджуючих документів недостатньо – контролюючий орган направляє платнику попереднє рішення з пропозицією надати протягом 10 календарних днів конкретні додаткові документи на підтвердження зазначених у заяві підстав.

Учасники «круглого столу» обговорили практичні аспекти застосування даних норм в світлі надходжень до бюджету територіальної громади.

 

Олександрійська ДПІ

Головного управління ДПС у Кіровоградській області