Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Онуфріївській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 17 вересня 2021 о 09:10

Про «Застосування РРО/ПРРО- все, що потрібно знати платникам. Переваги користування онлайн послугами» спілкувалися під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», нещодавно проведеного в Онуфріївській ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області. На питання платників відповідала начальник Онуфріївської ДПІ Тетяна Єрмакова.

До уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них:

1. Як зареєструвати ПРРО?

Для початку роботи з ПРРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

ДПС такі ключі, термін дії яких складає 2 роки, видає безкоштовно. Детальніше про отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО, можна ознайомитися за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.

Наступний крок - встановлення програмного забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності - комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Перед подачею заяви про реєстрацію ПРРО, необхідно подати заяву по

формі 20 ОПП «Відомості про об‘єкти оподаткування платника податків».

Заява про реєстрацію ПРРО подається через свій електронний кабінет платника податків.

2. Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?

Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.

Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».У разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати. 

3.Чи обов’язково при реєстрації програмного РРО подавати повідомлення за формою 20-ОПП?

Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням. Повідомлення за ф. №20-ОПП (далі - Повідомлення) подається платниками податків за умови наявності об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням. У Повідомленні надається інформація про всі об'єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Тобто, платник податків зобов’язаний подати Повідомлення, якщо під час реєстрації ПРРО суб’єктом господарювання не повідомлено контролюючий орган про об’єкт оподаткування (господарську одиницю) платнику податків надсилається відмова у реєстрації ПРРО.

4.Чи потрібно ФОПу на спрощеній системі, який використовує ПРРО вести первинну документацію?

Не потрібно вести первинну документацію платникам єдиного податку, крім тих, хто здійснює продаж складної побутової техніки, лікарських засобів і ювелірних виробів - абзац 3 пункт 12 статті ЗУ про РРО.

Скасування обов'язкового застосування книги обліку доходу не означає обов'язок платника єдиного податку вести первинну документацію. Платник веде облік доходів і витрат у вільній і зручній для нього формі, електронному або паперовому вигляді, що і буде достатньою інформацією для податкового органу - ст. 296.1 ПК України.

5.Чи потрібен принтер при використанні програмного РРО?

 Програмне РРО автоматично генерує чек в електронному вигляді і передає його на сервер податкової.Електронний чек можна надіслати покупцю на електронну пошту, або на основні комунікаційні месенджери по номеру телефону. Тому, друкувати чек в обов’язковому порядку при використанні програмного РРО не потрібно. Якщо продавець таки хоче видади паперовий чек, його можна роздрукувати навіть на звичайному принтері.

6.Чи може підприємець подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через «Електронний кабінет»?

За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf:

- заяву про застосування спрощеної системи оподаткування;

- розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.

Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи».                                 

 

Онуфріївська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області