Головне управління ДПС
у Кіровоградській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

Гаряча лінія у Знам’янській ДПІ на тему: «Актуальне у податковому законодавстві»

опубліковано 09 червня 2021 о 12:58

У Знам’янській ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Актуальне у податковому законодавстві». На запитання платників податків відповідав – начальник Знам’янської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Руслан ІВАНЕНКО .

Так, наведемо найактуальніші питання платників:

1. Які переваги має платник при поданні звітності в електронному вигляді?

Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

· економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);

· звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

· уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

· гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

· оперативне оновлення форматів подання документів в електронному виглядіпо телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податковихдекларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податківавтоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

· інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків тазаборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);

· підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

· конфіденційність інформації;

· оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

2. Як можна отримати електроний ключ безкоштовно?

Отримати безкоштовно електронні ключі можна в приміщенні Кропивницької державної податкової інспекції, звернувшись  за адресою: м. Кропивницький, вул. Глинки, буд. 2 (Центр обслуговування платників).

Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг».

Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.

3. Якими електронними сервісами діють для обслуговування платників?

Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом.

Електронний кабінет надає безконтактні способи взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Просте логічне програмне забезпечення максимально спрощує адміністрування податків та взаємодію з представниками податкової служби. Значною мірою зменшується й адміністративне навантаження на контролюючі органи, а також знижуються витрати на комунікацію у паперовій формі.

Платникам податків надається наступні адміністративні послуги:

- видача довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи);

- підтвердження статусу податкового резидента України;

- видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

- реєстрація реєстратора розрахункових операцій;

- реєстрація книг обліку розрахункових операцій;

- реєстрація розрахункових книжок;

- реєстрація платника єдиного податку;

- надання витягу з Реєстру платників єдиного податку;

- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- внесення змін до відомостей, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій;

- надання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

4. З чого складається новий звіт, який має назву Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та об’єднує в собі форму №1ДФ та звіт з єдиного соціального внеску?

Форма розрахунку складається із заголовної (загальної) частини, у якій вказуються відомості про роботодавця, його працівників та про склад Розрахунку, основної (розрахункової) таблиці, яка складається з трьох розділів, а саме:

І «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу»

ІІ «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби)»

ІІІ «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків – вихователів та прийомних батьків в розрізі місяців звітного кварталу»

Розрахунок має шість додатків, які є невід’ємною його частиною, і подаються до контролюючого органу у складі такого Розрахунку.

Звітний період для нової податкової звітності – податковий квартал. Строк подання протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу. Якщо строк закінчується у вихідний або святковий день, тоді останнім днем строку вважається операційний (банківський) ден, що настає за вихідним або святковим днем.

За ІІ квартал 2021 року Розрахунок необхідно подати не пізніше 10 серпня.

5. Який код адміністративно - територіальних одиниці зазначати у новому Розрахунку?

У зв’язку з прийняттям Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» КОАТУУ втратив актуальність. Міністерством розвитку громад та територій розроблено та затверджено Кодифікатор адміністративно - територіальних одиниць та територій територіальних громад (наказ від 26.11.2020 року №290 зі змінами та доповненнями від12.01.2021 №3), який відповідає чинному законодавству і запроваджується на зміну КОАТУУ.

Тож при заповнені Розрахунку слід використовувати коди з Кодифікатора. Так для міста Знам’янка код КОАТУ – 35040130000021732.

6. ФОП- платник єдиного податку змінив місце реєстрації: за якою адресою подавати звітність?

Відповідно до п. 295.4, п. 296.4 ст. 269 Податкового кодексу України сплату єдиного податку платники першої - третьої груп та подання податкової декларації здійснюють за місцем податкової адреси.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Згідно з ч. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб'єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Отже, при зміні податкової адреси, пов'язаної зі зміною адміністративного району ФОП - платником єдиного податку, подання податкової декларації та сплата єдиного податку здійснюються за попереднім місцем податкової адреси до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 01 січня наступного року за новою податковою адресою.

Знам’янська ДПІ ГУ ДПС

у Кіровоградській області