У Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області (ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію».
На запитання платників податків відповідала завідувач сектору розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації ГУ ДПС у Кіровоградській області Інна Твердоступ.
Питання 1: Добрий день! Хто має право надати заяву, скаргу або пропозицію до державних органів?
Відповідь: Добрий день! Згідно із Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Військовослужбовці, працівники органів внутрішніх справ і державної безпеки, а також особи рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України мають право подавати звернення, які не стосуються їх службової діяльності.
Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають таке ж право на подання звернення, як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
Питання 2: Добрий день! Яким чином можна подати звернення до органів Державної податкової служби?
Відповідь. Добрий день! Громадяни можуть направити свої звернення до Головного управління ДПС у Кіровоградській області:
1. З використанням мережі Internet, засобами електронного зв’язку на електронну адресу kr.zvernennya@tax.gov.ua, kr.publicinfo@tax.gov.ua у вигляді скан-копії звернення з підписом заявника із зазначенням дати або підписане кваліфікованим електронним підписом;
2. З використанням електронного кабінету, за Internet-посиланням: cabinet.tax.gov.ua;
3. Поштою, особисто або через уповноважену особу, за офіційною адресою Головного управління ДПС у Кіровоградській області: вул. Велика Перспективна, буд. 55, м. Кропивницький, 25006.
Питання 3: Вітаю! Які звернення не підлягають розгляду та вирішенню в органах ДПС?
Відповідь: Вітаю! Згідно ст. 8 Закону України від 02.10.1996 № 393/93-ВР «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Питання 4: Добрий день! Які обов’язкові реквізити запиту на публічну інформацію?
Відповідь: Добрий день! Відповідно до Закон України «Про доступ до публічної інформації» запит повинен містити:
ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку (якщо такий є);
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит на публічну інформацію, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання письмового запиту в письмові формі.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному вебсайті відповідного розпорядника.
Питання 5: Добрий день! Які терміни розгляду звернень громадян або запитів на публічну інформацію?
Відповідь: Добрий день! Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх отримання, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Відповідь на запит на публічну інформацію надається не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.