Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Гаряча лінія» на тему: «Територія високого рівня податкової довіри»

опубліковано 06 листопада 2025 о 14:10

У Головному управлінні ДПС у Кіровоградській відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Територія високого рівня податкової довіри»

На запитання громадян відповідав начальник управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградскій області Наталія Радзіховська.

Питання. Які особливості податкового адміністрування платників податків на період включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Відповідь. Передбачені такі особливості:

1) Постійна підтримка – особистий комплаєнс-менеджер.

2) Перевірки ДПС не розпочинаються:

- фактичні перевірки з питань ліцензування діяльності із зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки;

-документальні позапланові перевірки, крім перевірок:

- що проводяться виключно на звернення платника податків;

- що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 і 78.1.2 в частині контролю за трансфертним ціноутворенням, 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України;

-платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;

-платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги; документальні планові перевірки, крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги.

3) Зменшення строків проведення перевірок.

4) Особливості надання консультацій.

5) Отримання відповіді на запит у п’ятиденний строк.

Питання. Хто такий особистий комплаєнс-менеджер? 
Відповідь. Особистий комплаєнс-менеджер – це повністю нова роль у системі податкового обслуговування, покликана допомогти бізнесу уникати податкових помилок та ризиків. Це своєрідний "податковий радник", який допомагає підприємцям залишатися на правильному шляху і впевнено будувати свої фінансові плани. 

Комплаєнс-менеджер – це посадова особа податкової служби, яка має дати закріпленому сумлінному платнику податків відповіді на всі запитання «Як правильно платити той чи інший податок?». 

Комплаєнс-менеджер не лише поінформує про вимоги та обмеження у законодавстві, але й допоможе розробити найкращі стратегії виконання  податкових зобов'язань та усунення потенційних ризиків порушення податкового законодавства. Це включає детальний аналіз фінансових операцій, пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. Також за необхідності комплаєнс-менеджер надасть усну податкову консультацію. 

Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини електронного кабінету. Це забезпечить постійний доступ до актуальної інформації та комунікаційних каналів.  

Комплаєнс-менеджер протягом робочого дня: відповідатиме на запити щодо ризиків та можливих коригувань; сповіщатиме про наближення строків декларування та сплати; консультуватиме щодо виправлення помилок у звітності; здійснюватиме оцінку наслідків господарських операцій. 

Питання. Які основні завдання комплаєнс-менеджера?

Відповідь. Основними завданнями комплаєнс-менеджера є:

передбачення податкових ризиків – аналіз фінансової діяльності підприємств для виявлення потенційних податкових ризиків;
запобігання порушенням – розроблення рекомендацій і проведення консультацій із метою запобігання можливим порушенням податкового законодавства;
мінімізація ризиків – розроблення стратегій для мінімізації існуючих податкових ризиків;
консультації та підтримка – надання індивідуальних консультацій підприємствам щодо податкових питань.
Питання. Які сервіси створено для платників податків, що включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Відповідь. На сайті ДПС України створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», який містить зокрема, інформацію щодо Переліків платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та розрахованих середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, видів економічної діяльності, груп платників податків та періодів.

Питання. Скільки підприємств області (юридичних осіб) включено до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Відповідь. Станом на 01.11.2025 року до Переліку включено 162 суб’єктів господарювання, за якими закріплено 17 комплаєнс-менеджерів.