В приміщенні Гайворонського сектору обслуговування платників Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 22.12.2025 року завідувачем Гайворонського сектору обслуговування платників Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Євгенієм Сахно було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему : «Електронний кабінет платника ».
Наводимо кілька актуальних питань та відповідей на них, якими цікавились платники найчастіше:
1.Добрий день. Як мені через Електронний кабінет подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою F 1302002 і до якої податкової подається заява ?
Відповідь. Доброго дня! Для повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань Вам потрібно здійснити наступні кроки:
Крок 1. Вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Крок 2. Вхід до приватної частини Електронного кабінету можливий після електронної ідентифікації користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису (від будь-якого надавача довірчих послуг), через систему id.gov.ua (MobileID, BankID), Дія. Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Крок 3. Режим «Введення звітності» в Електронному кабінеті дозволяє платникам створити та подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені до територіальних органів ДПС.
Крок 4. При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник обирає параметри фільтра: «рік», «період», «тип форми» (наприклад, «J(F)13 Запити»). Зі списку електронних форм обирається потрібна форма Заяви (J/F 1302002) і вказується відповідний територіальний орган ДПС: (за замовчуванням зазначається орган ДПС за місцем основної реєстрації).
У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, підписати та надіслати Заяву, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Крок 5. Для повернення коштів за одним або кількома платіжними документами:
а) до Заяви платник може додати копії платіжних документів: у вкладці «Додатки» потрібно вибрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.
б) у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви платник зазначає інформацію з платіжних документів.
Важливо: Для повернення помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені платник подає Заяву до територіального органу ДПС за місцем обліку відповідної суми.
2.Добрий день. Де знайти рахунки для сплати платежів?
Відповідь. Доброго дня! Реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Інформація щодо актуальних реквізитів бюджетних рахунків для сплати платежів до бюджетів у 2025 році розміщена на субсайті Головного управління ДПС у Кіровоградській області у розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням (https://kr.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/) та розміщена в електронному кабінеті платників у рубриці «Рахунки для сплати платежів»
Зверніть увагу, що на вебпорталі ДПС створений новий розділ «Онлайн навчання». У розділі розміщено відео, презентації та матеріали щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, сплати податків та ЄСВ, повернення платежів з бюджету.
3. Добрий день! Як я можу проводити листування з податковою в електронному форматі
Відповідь. Доброго дня! Один із доступних інструментів для бізнесу та громадян — електронне листування з органами ДПС через Електронний кабінет платника податків. Як перейти на електронне листування? Юридичні та фізичні особи можуть отримувати офіційні документи від податкової в електронному вигляді, після подання відповідної заяви через Електронний кабінет. Форма заяви затверджена Наказом Міністерства фінансів № 637.
Для юридичних осіб застосовується форма J13916, для фізичних — форма F13916.
Щоб подати заяву, необхідно: увійти до приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua); обрати меню «Введення звітності»; створити заяву (адреса електронної пошти вказується вручну, а дані платника — заповнюються автоматично); підписати заяву електронним підписом і відправити до контролюючого органу.
Після обробки заяви органи ДПС надсилатимуть документи вам через Електронний кабінет, без дублювання у паперовій формі.
4. Добрий день! Я ФОП - платник єдиного податку. Можу лі я здійснювати діяльність, не зазначену в облікових даних та у реєстрі платників єдиного податку
Відповідь. Доброго дня! Фізичні особи – підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, не мають права здійснювати види господарської діяльності, не внесені до їхніх облікових даних та які відсутні у реєстрі платників єдиного податку.
Провадження діяльності, не зазначеної в реєстрі платників єдиного податку, – підстава для втрати права на спрощену систему і переходу на загальну систему оподаткування (пп. 7 п. 298.2.3 ПКУ). Перейти на загальну систему такий платник повинен з першого числа місяця, наступного за звітним періодом, у якому така діяльність здійснювалася (п.п. 7 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ). Якщо вид діяльності змінюється – необхідно подати зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), а потім оновити дані у податковій службі. Нагадуємо: у ЄДР містяться усі відомості про ФОП, зокрема види господарської діяльності. Саме інформація з ЄДР є підставою для внесення змін до облікових даних платників податків (п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України). Інформація про зміни у відомостях ФОП автоматично передається з ЄДР до інформаційних систем Державної податкової служби України в електронній формі. Це відбувається з інтервалом до двох годин після проведення реєстраційної дії.
5.Добрий день. Я ФОП 1 групи, хочу взяти відпустку. Під час відпустки я можу не сплачувати військовий збір та єдиний податок?
Відповідь. Доброго дня! Платники єдиного податку І i ІІ гpyп сплачують єдиний податок та військовий збір шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Відповідно до норм ПКУ платники єдиного податку І i ІІ груп, які не використовують працю найманих ocіб, звільняються від сплати єдиного податку та військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності за умови, що вона триває 30 i більше календарних днів. Інформація про період щорічної відпустки i терміни тимчасової втрати працездатності з обов'язковим доданням витягу з ЕРЛН подається за заявою у довільній формі.
6. Добрий день ! Підкажіть мені будь ласка телефони та адресу Офісу податкових консультантів у Кропивницькому для отримання консультацій з метою правильного застосування податкового законодавства (зупинення реєстрації ПН/РК).
Відповідь. Доброго дня! Офіс податкових консультантів – це новий сервіс Державної податкової служби України, створений для підтримки бізнесу та громадян. Він створює можливості для платників податків:
- отримати індивідуальні консультації висококваліфікованих фахівців податкових органів;
- планувати податкові зобов’язання;
- розуміти та правильно застосовувати норми законодавства;
- уникнути стресу при підготовці до перевірок податковими органами та штрафів.
Місія – забезпечити своєчасне, повне та зрозуміле інформування платників, допомогти уникнути порушень та зменшити кількість конфліктних ситуацій, перетворивши податкову взаємодію з бізнесом та громадянами на партнерство.
Напрями консультацій:
- оподаткування фізичних осіб;
- оподаткування фізичних осіб – підприємців (ФОП);
- оподаткування юридичних осі;
- електронні сервіси та звітність, - податкові спори;
- податковий аудит, фактичні перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО;
- контроль за обігом підакцизних товарів;
- зупинення реєстрації ПН/РК;
- погашення податкового боргу та заборгованості з ЄСВ;
- надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
- трансферне ціноутворення.
Для отримання консультацій з метою правильного застосування податкового законодавства можна звертатися за телефонами: (099) 338-98-39, (099) 338-78-69, (097) 088-48-37, (097) 084-85-70
або адресою: м. Кропивницький, вул. Княгині Ольги, 2
(графік роботи Офісу: пн. - чт. з 08 год.00 хв. до 17 год.00 хв., пт. з 08 год.00 хв. до 15 год. 45 хв., перерва – з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв.
На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.