В приміщенні Світловодського управління Олександрійської філії Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено семінар з фізичними особами, які мають намір зареєструватися суб’єктами підприємницької діяльності.
У заході взяли участь начальник Світловодського управління Олександрійської філії Кіровоградського обласного центру зайнятості Лариса Шевченко, головний державний інспектор Світловодського відділу обслуговування платників Олександрійської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області Валентина Колєснікова.
У ході зустрічі Валентина Колєснікова детально роз’яснила платникам норми податкового законодавства, умови перебування за загальній системі оподаткування та спрощеній системі оподаткування фізичних осіб підприємців, алгоритм переходу із загальної системи оподаткування на спрощену систему, перелік та терміни подання звітності та строки сплати податків і зборів до бюджету.
Також було проінформовано, що 31 липня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі». Постанова № 854 прийнята на виконання Національної стратегії доходів до 2030 року. Система управління податковими ризиками - це комплекс правил, інструментів та технічних рішень, створених для перевірки та аналізу податкової діяльності платників податків. Мета системи - знайти податкові ризики, тобто ситуації, які можуть викликати несплату або неповну сплату податків; прогнозувати можливі порушення і запобігати їхній появі; підвищити рівень доброчесності платників.
Як працює ця система? Насамперед, це збір інформації. Дані з різних джерел: податкові декларації, звіти, бази даних і зовнішні реєстри. Надалі - аналіз ризиків: визначення критеріїв ризиковості (невідповідність доходів та витрат, часті зміни реєстраційних даних тощо). Крім того, це оцінювання та рейтинг: платників класифікують за ступенем ризику для зосередження уваги на найбільш ризикових суб'єктах. І реагування: при виявленні ризиків застосовуються превентивні заходи, аудити та відповідні перевірки.
Впровадження такої системи має вигоди для суспільства та бізнесу: це підвищення свідомості щодо виконання податкових обов'язків, сприяння створенню чесної конкуренції, зменшення корупційних ризиків та ряд інших.
У ході бесіди посадовиця підкреслила, що сучасні інформаційні рішення ДПС дозволяють кожному платнику обрати найбільш зручний та комфортний варіант взаємодії з податковою службою. Тож платникам варто зареєструватись в Електронному кабінеті платника податків та активно користуватись онлайн-сервісами ДПС.
Перевагами онлайн звітування є: економія часу, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захист від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів. Звернула увагу, що спілкування з податковою службою в електронному вигляді набагато зручніше та швидше. Особливо важливо це зараз – у період воєнного стану.
Державна податкова служба України залишається відданою принципам прозорості та інновацій, прагнучи забезпечити найвищий рівень сервісу для всіх платників податків.
По завершенню заходу учасники отримали відповіді на питання, які їх цікавили.