З метою підвищення податкової культури громадян та роз’яснення окремих положень, одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів, що запроваджується з 1 вересня, 20.09.2021 року відбулась семінар-нарада на тему: «Про запровадження одноразового добровільного декларування» та спільно з головами ОТГ проведено нарада щодо отримання ЕЦП потенційними декларантами(громадянами-одноосібниками та ін..) для подачі в подальшому декларацій про майновий стан і доходи громадян за допомогою електронних сервісів. На питання громадян відповідала начальник Благовіщенської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Наталія Кожухівська.
Основні питання, які були задано під час cемінар - наради:
Питання 1. В які терміни подається декларація для можливості використання податкової амністії, та в які терміни сплачуються податки?
Відповідь. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року та передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Відповідно до п. 12 підрозділу 9 прим. 4 розділу ХХ Податкового кодексу сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом: першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу - до 1 листопада 2023 року; третього платежу - до 1 листопада 2024 року.
Питання 2. Хто може скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням?
Відповідь: Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть такі категорії декларантів:
фізичні особи - резиденти (у тому числі самозайняті особи);
фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об'єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до цього Кодексу є чи були платниками податків. Тут маються на увазі податки, які підлягають сплаті фізичною особою особисто чи через податкового агента із зазначених доходів.
Питання 3. Що необхідно задекларувати (об’єкт декларування)?
Відповідь. Активи з яких не були сплачені податки:
- Валютні цінності, крім коштів у готівковій формі
- Нерухоме майно
- Рухоме майно
- Частки (паї) у майні юридичних осіб або в утвореннях без статусу юр. осіб
- Цінні папери та фінансові інструменти
- Права на отримання дивідендів, процентів
- Інші активі фізичної особи, у тому числі майно, банківські метали, що не розміщенні на рахунках та майнові права, що належать декларанту або з яких отримуються доходи на підставі договору про управління майном чи іншого аналогічного правочину та не сплачує власнику такого частину належного власнику доходу.
Питання 4. Які ставки спеціального збору?
Відповідь.
- 5% валютні цінності, розміщенні на рахунках у банках України (відкриті зі спеціальним режимом) та активів, що зареєстровані в Україні, крім ОВГЗ
- 9% валютні цінності, розміщені за кордоном
- 2,5% номінальна вартість ОВГЗ з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення, придбаних у період з 01.01.2021 до 20.06.2022 до подання спеціальної декларації
- 18% у разі порушення умов розміщення валютних цінностей, відсутності відповідного документа, що підтверджує право вимоги, відсутності договору позики (нараховується при камеральній перевірці).
Питання 5. Як громадянин може подати декларацію про майновий стан і доходи в електронній формі?
Відповідь. Подання податкових декларацій в електронній формі у режимі онлайн здійснюється через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua . Для того, щоб заповнити та відправити декларацію онлайн необхідно авторизуватися в приватній частині Електронного кабінету платника за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Питання 6. Де можна виготовити електронний цифровий підпис?
Відповідь.Доступ до численних електронних сервісів податкової служби надає електронний цифровий підпис (ЕЦП), зокрема, до Електронного кабінету, за допомогою якого можна звертатися до ДПС за послугами в on-line режимі. Отримати КЕП можна безкоштовно в пунктах обслуговування Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або у будь-якій іншій установі, яка надає подібні послуги. Перелік документів, необхідних для отримання електронного підпису, розміщений за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services. Якщо громадянин є клієнтом Приватбанку, то можливо отримати ЕЦП через систему Приват24.
Питання 7. Яку інформацію територіальна громада може отримати від контролюючого органу та у які терміни?
Відповідь. Територіальні громади через Електронний кабінет можуть здійснювати запити до контролюючого органу про надання звітності в розрізі платників податків – юридичних осіб за відповідний звітний період:
про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборі на відповідних територіях – щомісяця, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;
про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання – щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу
Благовіщенська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області