З метою покращення ефективності адміністрування податків і зборів, своєчасності та повноти проведення платежів до бюджетів усіх рівнів, а також роз’яснення переваг подання податкової звітності у електронному вигляді, 18.05.2021 року відбулася зустріч в.о.начальника Світловодської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області Людмили БІЛОУС з фізичними-особами підприємцями та громадянами на тему: «Актуальне у податковому законодавстві».
Під час зустрічі присутні отримали відповіді на наступні питання:
1. Які переваги має платник при поданні звітності в електронному вигляді?
Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:
· економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);
· звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
· уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;
· гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
· оперативне оновлення форматів подання документів в електронному виглядіпо телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податковихдекларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податківавтоматично отримує можливість оновлення версій форматів);
· інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків тазаборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);
· підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);
· конфіденційність інформації;
· оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.
2. Як можна отримати електроний ключ безкоштовно?
Отримати безкоштовно електронні ключі можна в приміщенні Кропивницької державної податкової інспекції, звернувшись за адресою: м. Кропивницький, вул. Глинки, буд. 2 (Центр обслуговування платників).
Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.
Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг».
Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.
3. Якими електронними сервісами діють для обслуговування платників?
Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом.
Електронний кабінет надає безконтактні способи взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Просте логічне програмне забезпечення максимально спрощує адміністрування податків та взаємодію з представниками податкової служби. Значною мірою зменшується й адміністративне навантаження на контролюючі органи, а також знижуються витрати на комунікацію у паперовій формі.
Платникам податків надається наступні адміністративні послуги:
- видача довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи);
- підтвердження статусу податкового резидента України;
- видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
- реєстрація реєстратора розрахункових операцій;
- реєстрація книг обліку розрахункових операцій;
- реєстрація розрахункових книжок;
- реєстрація платника єдиного податку;
- надання витягу з Реєстру платників єдиного податку;
- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- внесення змін до відомостей, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій;
- надання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
4. З чого складається новий звіт, який має назву Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та об’єднує в собі форму №1ДФ та звіт з єдиного соціального внеску?
Форма розрахунку складається із заголовної (загальної) частини, у якій вказуються відомості про роботодавця, його працівників та про склад Розрахунку, основної (розрахункової) таблиці, яка складається з трьох розділів, а саме:
І «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу»
ІІ «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби)»
ІІІ «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків – вихователів та прийомних батьків в розрізі місяців звітного кварталу»
Розрахунок має шість додатків, які є невід’ємною його частиною, і подаються до контролюючого органу у складі такого Розрахунку.
Звітний період для нової податкової звітності – податковий квартал. Строк подання протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу. Якщо строк закінчується у вихідний або святковий день, тоді останнім днем строку вважається операційний (банківський) ден, що настає за вихідним або святковим днем.
За І квартал 2021 року Розрахунок необхідно було подати не пізніше 11 травня.
5. Який код адміністративно - територіальних одиниці зазначати у новому Розрахунку?
У зв’язку з прийняттям Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» КОАТУУ втратив актуальність. Міністерством розвитку громад та територій розроблено та затверджено Кодифікатор адміністративно - територіальних одиниць та територій територіальних громад (наказ від 26.11.2020 року №290 зі змінами та доповненнями від12.01.2021 №3), який відповідає чинному законодавству і запроваджується на зміну КОАТУУ.
Тож при заповнені Розрахунку слід використовувати коди з Кодифікатора. Так для міста Світловодськ код КОАТУ - 3510900000.
6. ФОП- платник єдиного податку змінив місце реєстрації: за якою адресою подавати звітність?
Відповідно до п. 295.4, п. 296.4 ст. 269 Податкового кодексу України сплату єдиного податку платники першої - третьої груп та подання податкової декларації здійснюють за місцем податкової адреси.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Згідно з ч. 8 ст. 45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб'єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.
Отже, при зміні податкової адреси, пов'язаної зі зміною адміністративного району ФОП - платником єдиного податку, подання податкової декларації та сплата єдиного податку здійснюються за попереднім місцем податкової адреси до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 01 січня наступного року за новою податковою адресою.
Світловодська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області