Начальником Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Оленою Загородньою вкотре було проведено практичне навчання присвячене користування електронними кабінетом платника. Під час заходу учасники ознайомилися з можливостями сервісу: порядком входу, отриманням довідкової інформації та іншими електронними послугами. Метою заняття стало підвищення рівня цифрової грамотності платників податків та популяризація сучасних онлайн-сервісів, які дозволяють економити час та вирішувати податкові питання дистанційно.
Переваги користування безкоштовним електронним сервісом Державної податкової служби України «Електронний кабінет»:
1) Сервісом можна скористатись цілодобово як з персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв.
2) Функціонування Електронного кабінету дозволяє вирішувати чимало питань в органах ДПС дистанційно, не відвідуючи Центри обслуговування платників, що значно економить час та надає можливість уникнути черги.
3) Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної податкової служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Він складається із загальнодоступної відкритої частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, та приватної частини (особистого кабінету).
4) За допомогою цього сервісу можна здійснювати листування з органами ДПС в режимі on-line, формувати та надсилати електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків та ін., перевіряти стан поданої звітності, вести документообіг та сплачувати податки в мережі інтернет тощо.
5) Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Електронного кабінету та кожним із його сервісів.
6) Для фізичних осіб створено можливість за допомогою різних платіжних систем сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
7) Окремо створений Сервіс «ЕК для громадян». Працює в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам перевірити загальну інформацію про себе як платника податків та про об’єкти оподаткування, переглянути повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, подати податкову декларацію про майновий стан та доходи, подати запит про суми виплачених доходів, подати облікову картку фізичної особи – платника податків.
8) Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/ та надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.Також в ході заходу було проінформовано, що в Україні створено експериментальний проєкт з управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) для швидкого та точного визначення контролюючими органами наявності ризику порушення податкового законодавства у платників податків. Реалізація проєкту забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль податкових органів на найбільш ризикових секторах та платниках податків. Стратегічною метою управління комплаєнс-ризиками є постійне підвищення рівня добровільного дотримання платниками податків вимог податкового законодавства шляхом виявлення та визначення пріоритетності ризиків втрати податкових надходжень і впровадження заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків. Управління комплаєнс-ризиками охоплює основні обов’язки платника податків, визначені податковим законодавством: належної реєстрації в податковій системі; своєчасного подання податкової звітності; зазначення повної та достовірної інформації у податковій звітності та своєчасної сплати податкового зобов’язання в установлені терміни. Детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami