У рамках інформування про новації податкового законодавства, постійної роботи з підвищення податкової обізнаності платників податків, а також з метою підвищення цифрової грамотності громадян і полегшення доступу до податкових послуг у приміщенні ЦОП Гайворонського сектору обслуговування платників Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області відбулася зустріч завідувача сектору Євгенія Сахна з платниками податків Гайворонщини.
У різні періоди життя кожен із нас може стикнутися з бар’єрами — фізичними (незручна інфраструктура), психологічними (упередження та стереотипи), економічними (несправедлива оплата чи відмова в роботі), інформаційними (незрозуміла відповідь на запит), цифровими (відсутність інтернету в сільській місцевості) тощо. Однак саме повномасштабна війна загострила важливість доступності у всіх сферах суспільства й збільшила запит на безбар’єрні рішення. Безбар’єрність — це концепція, що передбачає створення умов, у яких всі люди, незалежно від їхніх фізичних, сенсорних, інтелектуальних чи інших особливостей, мають рівний доступ до різних аспектів суспільного життя. Це шлях до створення комфортного середовища, де немає обмежень і кожна людина має можливість реалізувати свій потенціал. Є різні види безбар’єрності: Фізична — доступність будівель, транспорту, громадського простору та інших об’єктів для всіх соціальних груп.
Інформаційна — доступність інформації в різних форматах та з використанням технологій, що враховують потреби людей з порушеннями зору, слуху тощо. Цифрова — доступність швидкісного Інтернету, можливість отримувати онлайн-послуги, навчання цифрових навичок.
Суспільна та громадянська — рівні можливості участі всіх людей, їхніх об’єднань та окремих суспільних груп у житті громад і держави.
Освітня — рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, створення інклюзивного освітнього середовища.
Економічна — умови та можливості для працевлаштування, заняття підприємництвом чи самозайнятістю для всіх груп населення.
Тому можливих кроків у напрямку створення безбар’єрності дуже багато, і кожен із них робить наше суспільство справедливішим і комфортнішим для всіх.
На зустрічі було відмічено , що в регіоні функціонує комунікаційна платформа прямої дії , це практичний механізм для оперативного діалогу між податковою службою та платниками податків. Кожне звернення обробляється координатором та обов’язково доводиться до конкретного результату: консультації, роз’яснення чи особистої зустрічі з профільними фахівцями. Звернення надсилаються виключно на електронну пошту kr.ikc@tax.gov.ua Для якісного та швидкого опрацювання листа, у зверненні слід чітко вказати:
· суть питання або проблему (конкретно, без загальних фраз);
· назву організації або ПІБ, а також ЄДРПОУ/РНОКПП;
· адресу реєстрації чи місце проживання;
· контактний номер телефону.
Після отримання листа координатор зв’язується з автором звернення, уточнює обставини та визначає найкращий формат відповіді, а саме письмовий чи у формі зустрічі.
Ця платформа створена для тих, хто працює з податковими питаннями системно, очікує фахової комунікації та цінує чіткість, результативність.
Реалізація експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі - це інвестиція в ефективне адміністрування, аналітичне мислення та партнерство між державою і бізнесом (який стартував в Україні. Даний проект регламентується Постановою Кабінету Міністрів України №854 від 24 липня 2024 року).
Основна мета — підвищення добровільності виконання податкових обов’язків та зниження адміністративного навантаження на добросовісний бізнес.
Більш детально про реалізацію експериментального проєкту можна дізнатися на сайті ДПС України у банері «Система управління податковими ризиками (комплаєнс - ризики)» за посиланням:
https://tax.gov.ua/.../sistema-upravlinnya-podatkovimi...
У доступній формі учасники ознайомилися з «Електронним кабінетом платника», мобільним застосунком «Моя податкова», онлайн поданням заяв і перевіркою інформації про себе. Звернув увагу на правильності заповнення платіжних інструкцій при сплаті податків та важливості їх своєчасної сплати. Окремо зупинився на роз’ясненні щодо покрокового алгоритму дій щодо подачі Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. При цьому відмітив, що через певний час користувач отримує: відповідь № 1 (квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію №2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи.
Електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запитати чи заяви для отримання необхідних даних. Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, економія робочого часу платника, а також коштів на придбання паперових бланків.
Мобільний застосунок ДПС «Моя податкова», який спеціально розроблений для мобільних телефонів «Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем.
Функціонал мобільного застосунку «Моя податкова» складається з чотирьох розділів, за допомогою яких платники податків можуть просто та швидко:
- отримати інформації про адресу реєстрації, об’єкти оподаткування, борг та отримані ППР,
- направити запит на отримання відомостей про суми виплачених доходів та отримання відомостей про суми виплачених доходів,
- подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкова знижка),
- переглянути інформацію про стан розрахунків із бюджетом,
- сплатити податки з використанням платіжних систем,
- отримати інформацію про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР) та їх сплати,
- отримати інформацію про результати обробки документів,
- отримати інформацію з Реєстрів платників ПДВ, платників єдиного податку та інших реєстрів,
- знайти фіскальний чек та марку акцизного податку без проходження,
електронної ідентифікації,
- подати Облікову картку фізичної особи - платника податків (1 ДР) та Заяву на внесення змін до ДРФО (5 ДР),
- подати Заяву до Реєстру волонтерів,
- отримати повідомлення від контролюючого органу та інше.
Використання цього електронного сервісу:● скорочує час і витрати при поданні декларації;● мінімізує помилки при заповненні декларації;● надає можливість подання копій первинних документів, як додаток до декларації, в онлайн-режимі.
Такі заходи допомагають громадянам впевнено користуватися сучасними сервісами.
Наприкінці зустрічі учасники обговорили проблемні питання, що виникають у підприємців під час ведення бізнесу.
Гайворонський сектор обслуговування платників Голованівської ДПІ