Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Олександрійській ДПІ проведено «гарячу лінію» на тему: «Система управління податковими ризиками»

опубліковано 31 січня 2025 о 08:43

Відкрито про систему управління ризиками говорили під час січневої «гарячої лінії» з начальником Олександрійської ДПІ Яніною Нечипоренко.

На виконання Національної стратегії доходів Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 25.07.2024 № 854, якою реалізовано експериментальний проєкт з управління податковими ризиками. Проєкт буде реалізовуватися протягом двох років.

Про що запитували платники:

Що мається на увазі під терміном «комплаєнс-ризики»?

Це ймовірність невиконання платником податків певного податкового обов'язку.

Наприклад: 

ризик реєстрації – особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не виконують такі обов’язки;

ризик звітності – платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;

ризик сплати – платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення податкового боргу;

ризик декларування – податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).

Хто є платниками податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Це юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які відповідають низці вимог та критеріїв. 

Які це критерії?

підприємство не повинно належати до категорії ризикових платників податків;

протягом року не повинно бути порушень граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів;

борг підприємства не повинен перевищувати 51 тис. грн., якщо з моменту його виникнення пройшло більше 30 днів;

відсутність порушень у поданні звітності та/або документів;

відсутність заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску;

підприємство та його бенефіціари не повинні підпадати під санкції, передбачені Законом України «Про санкції»;

відсутність порушеного провадження у справі про неплатоспроможність юридичної особи або фізичної особи – підприємця;

відсутність процедури із припинення суб’єкта господарювання;

відсутність у підприємства та/або його засновників/кінцевих бенефіціарних власників громадянства або місцезнаходження країни-агресора (рф та рб), за винятком громадян, які отримали статус учасника бойових дій після 14 квітня 2014 року;

відсутність змін основного виду економічної діяльності в Єдиному державному реєстрі протягом останніх 12 календарних місяців.

Чи є у Кіровоградській області платники податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

Так, до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства включено 211 платників. Із них – 204 підприємств і 7 фізичні особи – підприємця.

Щокварталу Державна податкова служба за використання ІТ-забезпечення формуватимуть такий перелік платників.

Яким чином платник може дізнатися, чи включено його до Переліку?

Якщо платника буде включено до Переліку, інформацію про це платник побачить у своєму Електронному кабінеті.

Які переваги мають платники податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?

мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів; 

скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів; 

отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 5 календарних днів; 

закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції; 

право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків. 

У чому полягає комплаєнс – підтримка? 

Це новий рівень комунікації бізнесу та держави, покликаний допомогти платнику уникнути податкових ризиків.

Звернутися за консультацією до податкової може будь-який платник, але саме комплаєнс – менеджер готовий повністю зануритися у всі обставини платника, оцінити його можливі ризики на кожному етапі діяльності. 

Він допоможе розробити найкращі стратегії виконання податкових зобов’язань. 

Це включає детальний аналіз фінансових операцій та пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. 

Основна мета комплаєнс-менеджера – надати індивідуальну корисну пораду платнику, який вже зарекомендував себе як супернадійний.

Як платнику, якого включено до Переліку, довідатися, хто є його комплаєнс-менеджером?

Уся контактна інформація про комплаєнс - менеджера міститься у приватній частині Електронного кабінету.

Платник може сам обрати зручний для себе формат взаємодії з комплаєнс – менеджером: телефоном, через e-mail, засобами відеоконференції, через Електронний кабінет.

Точність і швидкість – ключові переваги, які надає проект підтримки платників з високим рівнем дотримання податкового законодавства.

Олександрійська ДПІ Головного управління 

ДПС у Кіровоградській області