Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Петрівській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку на тему: «Податкова знижка за навчання за 2023 рік»

опубліковано 24 вересня 2024 о 16:14

Петрівською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області 23.09.2024 року проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» під час якої відповідала на актуальні питання платників податків на тему: «Податкова знижка за навчання за 2023 рік».

Основними питаннями, які було задано під час сеансу телефонного зв’язку були:

1. Які документи потрібно подати, щоб скористуватися податковою знижкою за навчання?

Для оформлення податкової знижки на навчання потрібні такі документи:

декларація про майновий стан і доходи;
копія паспорта особи, яка подає декларацію;
копія реєстраційного номера облікової картки платника податків особи, яка подає декларацію;
копія паспорта/ свідоцтва про народження здобувача освіти;
довідка із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному році та суми сплачених коштів за вказаний період;
копії квитанцій або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;
довідка про заробітну плату за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги;
копія документа із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;
копія договору про навчання у відповідному закладі освіти.

2. Як оформити податкову знижку ?

Для того щоб скористатися правом на податкову знижку, платники податків повинні подати декларацію про майновий стан і доходи (далі Декларація) , саме в ній розраховується сума ПДФО, яка повинна бути повернена з бюджету за рахунок застосування податкової знижки. Це можна зробити особисто або через уповноважену особу,поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення ,через онлайн сервіс «Електронний кабінет платника» або «Моя податкова». 

Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним та безпечним електронним сервісом.

Сервіс знаходиться у відкритому доступі, його легко знайти за допомогою пошукових систем, зазначивши в пошуковому рядку «Електронний кабінет ДПС», або перейти за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua./  

Для допомоги платникам податків при поданні податкової декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки Державна податкова служба України розробила відеоролик «Мобільний застосунок «Моя податкова»: подання податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка)», який надасть змогу заповнити  декларацію та надіслати її до контролюючого органу швидко, зручно та без помилок.

Який термін подання декларації про майновий стан і доходи для одержання  податкової знижки за навчання?

Для реалізації платниками податків права на податкову знижку строк подання Декларації  не обмежується 1 травня. Аби реалізувати платниками податків право на податкову знижку, Декларація може бути подана в будь-який період до кінця податкового року, що настає за звітним (за 2023 рік до 31 грудня 2024 року).

3.Який строк надання послуги?

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження податкової декларації.

Чи є можливість в 2024 році скористатися податковою знижкою за 2022 рік ?

Якщо протягом цього часу платник податків не скористався податковою знижкою, право на неї на наступні податкові роки не переноситься .

4. Як можна отримати довідку про одержані доходи через Електронний кабінет ?

 Громадяни можуть скористатися Е-сервісом «Електронний кабінет» для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, а також підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів декларацію про майновий стан і доходи.

Вхід до Електронного кабінету можна здійснити з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) фізичної особи будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Для отримання відомостей про доходи слід в розділі «ЕК для громадян» Електронного кабінету обрати «Запит про суми виплачених доходів» (форма F1301802), заповнити необхідні поля форми, здійснити перевірку, підписати та направити запит.

У рамках Е-сервісу також надано можливість отримати особою інформацію про свої доходи за період, починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (з розбивкою поквартально).