Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

В Гайворонській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податкова знижка для фізичних осіб. Електронний кабінет платника»

опубліковано 23 липня 2024 о 10:13

В приміщенні Гайворонської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 22.07.2024 року в.о. начальника Гайворонської ДПІ Оксаною Карпенко було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податкова знижка для фізичних осіб. Електронний кабінет платника».

Питання, які задавалися платниками під час сеансу:

1. Добрий день. Як надається податкова знижка?

Відповідь. Доброго дня! Податкова знижка надається у поточному році за наслідками попереднього звітного податкового року. Для цього необхідно включно до 31 грудня року, наступного за звітним,  подати річну декларацію. У декларації вказуються, зокрема, підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум. Хочу зауважити, що якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Тобто, щоб отримати податкову знижку за навчання за 2023 рік, ви маєте подати декларацію включно до 31 грудня 2024 року, в якій відобразити такі  витрати за 2023 рік, й держава компенсує вам частину витрат. Якщо ж ви не встигнете  і таку декларацію подасте  вже у 2025 році, вказавши витрати за 2023 рік, право на її отримання ви втрачаєте.

2. Добрий день. Який термін подання декларації про майновий стан і доходи для одержання податкової знижки за навчання?

Відповідь. Доброго дня! Для реалізації платниками податків права на податкову знижку строк подання Декларації  не обмежується 1 травня. Аби реалізувати платниками податків право на податкову знижку, Декларація може бути подана в будь-який період до кінця податкового року, що настає за звітним (за 2023 рік до 31 грудня 2024 року).

3. Добрий день. Які документи потрібно подати, щоб скористуватися податковою знижкою за навчання?

Відповідь. Доброго дня! Для оформлення податкової знижки на навчання потрібні такі документи:

декларація про майновий стан і доходи;

копія паспорта особи, яка подає декларацію;

копія реєстраційного номера облікової картки платника податків особи, яка подає декларацію;

копія паспорта/ свідоцтва про народження здобувача освіти;

довідка із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному році та суми сплачених коштів за вказаний період;

копії квитанцій або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;

довідка про заробітну плату за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги;

копія документа із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;

копія договору про навчання у відповідному закладі освіти.

4.Добрий день. Який строк надання послуги?

Відповідь. Доброго дня! Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження податкової декларації.

5. Добрий день. Чи можу я сплатити податки та збори через Електронний кабінет?
Відповідь. Доброго дня!  Згідно з абзацами першим та другим п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату. Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована. Нагадуємо, що з інформацією стосовно сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

6. Добрий день. Я хочу проводити  листування з контролюючими органами чи є така можливість ?

Відповідь. Доброго дня!  Так, Ви маєте таке право. Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Для осіб, які є фінансовими агентами, листування з контролюючим органом в електронній формі є обов'язковим у випадках, визначених Кодексом. Для подання Заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини електронного кабінету та скориставшись режимом  «Введення звітності» обрати рік, місяць у якому формується заява, заповнити форму заяви J1391602, підписати за допомогою кваліфікованого електронного підпису та відправити підписану заяву до контролюючого органу. Через певний час користувач отримує Квитанцію №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа та Квитанцію №2, яка засвідчує факт і час приймання/неприймання чи реєстрації електронного документа. Пропонуємо скористатися сервісом листування з контролюючим органом в електронній формі, заповнивши заяву J1391602.

Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області