Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Гайворонській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Електронні сервіси ДПС. Актуальні питання»

опубліковано 10 червня 2024 о 08:33

В приміщенні Гайворонської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 07.06.2024 року в.о. начальника Гайворонської ДПІ Оксаною Карпенко було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему: «Електронні сервіси ДПС. Актуальні питання».

1. Добрий день. Які документи потрібні для оформлення податкової знижки за навчання

Відповідь. Доброго дня! Для оформлення податкової знижки на навчання потрібні такі документи: 

 - декларація про майновий стан і доходи;

- копія паспорта особи, яка подає декларацію;

- копія реєстраційного номера облікової картки платника податків особи, яка подає декларацію;

- копія паспорта/свідоцтва про народження здобувача освіти;

- довідка із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, в звітному (календарному) році та суми сплачених коштів за вказаний період;

- копії квитанцій та/або платіжних доручень сплачених за навчання в звітному періоді;

- довідка про заробітну плату (форма – 3) за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати та суми пільги, якщо є;

- копія документу із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;

- заява на перерахування коштів;

- копія договору про навчання у відповідному закладі освіти. 

2. Добрий день. Чи може громадянин подати декларацію про майновий стан і доходи по інтернету?

 Відповідь. Доброго дня! Так, звичайно. Громадяни можуть подати податкову декларацію про майновий стан і доходи зручно і просто через сервіс ДПС України «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного  підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. Також подати декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки можна за допомогою нового мобільного застосунку від ДПС  «Моя податкова». Завантажити застосунок «Моя податкова» можна в App Store або Google Play на будь-який пристрій, який підтримує операційні системи Android чи iOS із відповідними версіями.

3. Добрий день. Чи можу я отримати довідку про доходи онлайн?   

Відповідь. Доброго дня!  Так, звичайно. Ви можете отримати Вiдомостi з Державного реєстру фiзичних осiб - платникiв податкiв про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та вiйськового збору через Електронний кабінет. Для цього необхідно зайти в меню «ЕК для громадян» та обрати розділ «Запит про суми виплачених доходів». Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин. Вiдповiдь на Запит в електронному вигляді можна переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи».Крім того, отримати відомості про доходи Ви можете за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» через розділ «Послуги».

4. Добрий день. Як я можу визначити суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб?

Відповідь. Доброго дня! Державною податковою службою України розроблено зручний сервіс для фізичних осіб – «Калькулятор податку на майно».  Він надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб. «Калькулятор податку на майно» розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України у блоці «Е-СЕРВІСИ».

 5. Добрий день. Чи можна подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів через Електронний кабінет? 

Відповідь. Доброго дня! Так, звичайно. Подати заяву про включення до Реєстру волонтерів в через Електронний кабінет можливо у розділі ЕК «Для громадян» в режимі «Заява до Реєстру волонтерів» або у «Введення звітності» режиму «Додатково».Крім того, подати Заяву про включення до Реєстру волонтерів можна за допомогою застосунку «Моя податкова» у розділі «Послуги».

6. Доброго дня. Як мені отримати інформацію про свій податковий борг в Електронному кабінеті? 

Відповідь. Доброго дня!  Щоб отримати інформацію про податкові зобов’язання перед бюджетом, необхідно увійти в приватну частину Електронного кабінету після онлайн-ідентифікації. Потім обрати режим «Стан розрахунків з бюджетом». Обрати рік, контролюючий орган (по всім органам ДПС або конкретному органу ДПС). Вам буде доступна зведена інформація по кожному виду платежу станом на момент звернення.Звертаю увагу, що режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає громадянам можливість: - доступу до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів; - доступу до інформації по кожному виду податку (платежу) про нарахування за податковими зобов’язаннями, сплату та повернення з бюджету, пеню, залишок несплаченої пені, податковий борг або надміру сплачені суми та суми, які будуть нараховані в наступних звітних періодах; - сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись однією з платіжних систем.

7. Доброго дня! Не вдається зробити перереєстрацію ПРРО, у зв’язку зі зміною адреси, помилка у квитанції – немає такого ПРРО. В чому може бути причина?

Відповідь. Доброго дня! Відповідно до Порядку реєстрації ПРРО, заява про проведення перереєстрації подається за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на ПРРО, тому дотримайтесь вищезазначених умов та спробуйте направити заяву на перереєстрацію ПРРО знову.

8. Доброго дня! Як  отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків РНОКПП неповнолітній особі

Відповідь. Доброго дня! Фізична особа незалежно від віку, яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка ф.№ 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство). До Облікової картки ф.№ 1ДР або Заяви про внесення змін до Державного реєстру за ф.№ 5ДР. Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки ф.№ 1ДР. За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків). У такому документі зазначається РНОКПП. Облікова картка ф. № 1ДР та Заява про внесення змін ф. № 5ДР  малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини, та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва про народження українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію. Під час проведення процедур реєстрації в Державному реєстрі, внесення змін до Державного реєстру, а також під час видачі картки платника податків та відомостей з Державного реєстру може застосовуватися відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки (е-паспорт), свідоцтві про народження дитини (е-свідоцтво), біометричному закордонному паспорті (е-паспорт для виїзду за кордон), посвідці на проживання, Довідці внутрішньо переміщеної особи (ВПО).

9. Добрий день. Що таке електронний кабінет 

Відповідь. Доброго дня! Сьогодні платники податків мають можливість без особистих візитів до контролюючих органів отримати необхідну інформацію, у тому числі довідки, консультації, а також вчасно подавати податкову звітність. Для цього на вебпорталі ДПС України за адресою https://tax.gov.ua/ забезпечено доступ до низки безкоштовних електронних сервісів. Електронний кабінет (далі – ЕКП) – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів податкової служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, дає можливість користуватись послугами ДПС дистанційно, адже скориставшись онлайн - сервісами вебпорталу ДПС, Ви маєте можливість отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів до центрів обслуговування платників. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:  http://cabinet.tax.gov.ua/. Для ознайомлення користувачів з роботою ЕКП функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій, так і у приватній частині кабінету. У відкритій частині ЕКП доступні такі зручні сервіси, як «Календар» з термінами подання звітності та сплати податків, «Контакти» (інформація щодо діючих ЦОП), «Реєстри» (відкрита інформація з різних податкових реєстрів). Для роботи в приватній частині ЕКП платнику достатньо лише мати кваліфікований електронний підпис, який можна отримати у будь-якого надавача електронних довірчих послуг. Також за допомогою Електронного кабінету,  у режимі реального часу платники найчастіше формують та надсилають до органів ДПС: запити на отримання інформації, зокрема про суми виплачених доходів, про заборгованість;заяви для реєстрації платниками окремих податків; листи тощо. Останнім часом платники податків використовують можливість за допомогою різних платіжних систем сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної картки та перевірити стан розрахунків з податкових зобов’язань. Кількість сервісів, які запроваджені ДПС для платників податків, постійно зростає відповідно до потреб бізнесу.