В приміщенні Голованівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 08.02.2024 року начальником ДПІ Оленою ЗАГОРОДНЬОЮ було проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему : «Електронний кабінет платника» та «Моя податкова».
Питання, які задавалися платниками під час сеансу:
Як здійснити вхід до електронного кабінету?
Електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запити чи заяви для отримання необхідних даних. Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, економія робочого часу платника, коштів на придбання паперових бланків. В електронному кабінеті в приватній частині платник в режимі реального часу має можливість переглядати інформацію про себе, яка міститься в інформаційних базах ДПС (наприклад: облікові дані, інформація про наявні об’єкти оподаткування, суми нарахованих та сплачених податків тощо).
Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації) та приватної частини (особистого кабінету) Вхід до особистого кабінету здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису.
Проте, користуватись послугами відкритої частини Електронного кабiнету можна без ідентифікації особи, тобто без електронного підпису. Через відкриту частину користувачам доступні такі можливості:
- перегляд та друк бланків податкової звітності;
- інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);
- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників;
Також у відкритій частині наявний розділ «Реєстри» з доступом до інформації з публічних реєстрів:
- єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій;
- пошук фіскального чека;
- пошук марки акцизного податку.
На період дії воєнного стану обмежено доступ до таких публічних електронних реєстрів:
- дані про взяття на облік платників;
- реєстр страхувальників;
- дані реєстру платників ПДВ;
- реєстр платників єдиного податку;
- інформація про РРО;
- інформація про книги ОРО;
- дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
- реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами.
У приватній частині електронного кабiнету, вхід у який здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису, в залежності від типу платника , чи то юридична особа, чи фізична особа (суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу), електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів:
- персоніфікований податковий календар
- перегляд облікових даних платника;
- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, Пенсійного фонду та статистики;
- заповнення та подання декларації про майновий стан і доходи для громадян;
- перегляд та друк раніше поданої звітності;
- перегляд вхідних/вихідних документів;
- листування з органами ДПС;
- подання заяв, запитів для отримання інформації;
- інформація про стан розрахунків з бюджетом;
- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- інформація з Єдиного реєстру податкових накладних ;
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ;
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється через офіційний вебпортал ДПС, а також за посиланнямhttps://cabinet.tax.gov.ua.
Чи може громадянин подати податкову декларацію про майновий стан і доходи ,щоб скористатися правом на податкову знижку через електронний кабінет?
Декларацію про майновий стан і доходи, з метою отримання податкової знижки, можна подати через Електронний кабінет. Особи, які мають особистий ключ кваліфікованого електронного підпису можуть скористатись сервісом «Податкова декларація про майновий стан і доходи». Цей сервіс дозволяє сформувати декларацію з частковим заповненням на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та відомостей щодо об'єктів нерухомого (рухомого) майна.
Податкова знижка отримується у поточному році за минулий. Нагадуємо, що право на податкову знижку не накопичується та не переноситься на наступний рік. Тобто, граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2023 рік – 31 грудня 2024 року.
Для початку використання сервісу необхідно здійснити запит на отримання відомостей з Державного реєстру. Цей запит знаходиться у розділі «Заяви. Запити для отримання інформації» .
Після отримання відповіді від ДПС, про що можливо дізнатися скориставшись розділом «вхідні/вихідні документи», слід використати режим «Податкова декларація про майновий стан і доходи».
Майте на увазі, що отримання відомостей з Державного реєстру потребує деякий час (декілька хвилин) і автоматичне часткове заповнення декларації здійснюється лише після отримання відповіді з Державного реєстру.
Для завантаження даних з Державного реєстру та наявних відомостей щодо об'єктів нерухомого (рухомого) майна до декларації слід застосувати режим «Заповнити на основі даних ДПС». При цьому платникам податків слід враховувати те, що наявна інформація може бути не повною, оскільки формується на підставі даних Державного реєстру та не враховує дані щодо отриманих платником податків доходів від інших фізичних осіб та іноземних доходів.
Після перевірки алгоритму заповнення декларації шляхом застосування режиму «перевірити», платник податків повинен зберегти декларацію (режим «зберегти»), підписати (режим «підписати») та надіслати до контролюючого органу.
Також зазначений сервіс надає можливість направити податкову декларацію до контролюючого органу з копіями первинних документів, зокрема для використання права на податкову знижку. Для цього платнику податків слід використати режим «Документ довільної форми». Слід зазначити, що завантаження документів у довільній формі (копій первинних документів) здійснюється єдиним файлом типу РDF або РNG або JPG.
Чи є можливість громадянину замовити відомості про свої доходи через мобільний застосунок «Моя податкова»?
Від сьогодні мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС доступний користувачам. Застосунок можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем.
У розділі «Мої дані» застосунку можна отримати інформацію про:
- адресу реєстрації та фактичне місце проживання;
- обʼєкти оподаткування;
- обовʼязок сплатити суму грошового зобовʼязання (ППР);
- стан розрахунків з бюджетом.
У розділі «Послуги» доступно:
- направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів;
- подання Податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка).
У розділі «Повідомлення» доступні:
- квитанції;
- відомості з Державного реєстру фізичних осіб
- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;
- інформація з ДРФО про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору;
- листи контролюючого органу.
Мобільний застосунок доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.
Як отримати витяг про стан розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами через електронний кабінет ?
Запит про стан розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами платники можуть надіслати через Електронний кабінет платника. Запит формується у приватній частині Електронного кабінету з використанням форми «F/J1300203».
У меню «Заяви, запити для отримання інформації» платник має встановити період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки».
Обравши запит (F/J1300203) у полях «Регіон» та «Район» слід вибрати відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням у системі встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), і натиснути кнопку «Створити».
У формі Запиту автоматично заповнюються:
- найменування;
- прізвище ім’я, по батькові платника податків;
- податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;
- дата відправлення Запиту до органів ДПС.
Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».
За допомогою кнопок «Підписати» та «Відправити» збережений документ підписується та відправляється до органу ДПС.
Витяг буде сформований за період, указаний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.
Голованівська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області