Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Кропивницька ДПІ: проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 29 червня 2023 о 10:31

Про особливості внесення інформації до державного реєстру фізичних осіб спілкувалися під час «гарячої лінії» в Кропивницькій ДПІ 28 червня поточного року. На питання які надійшли під час сеансу телефонного зв’язку «гарячої лінії» відповідала заступник начальника – начальник відділу податкових сервісів Кропивницької ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Аліна ТІРОШКО. 

Пропонуємо вашій увазі найактуальніші які цікавили платників цього тижня. 

Які документи, що посвідчують особу, використовують ФО для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з ДРФО – платників податків?

1) для громадян України:

- паспорт громадянина України (далі – паспорт); 

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);

- тимчасове посвідчення громадянина України;

2) для іноземців та осіб без громадянства:

паспортний документ іноземця – документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною;

посвідка на постійне проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні;

посвідка на тимчасове проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує законні підстави для тимчасового проживання в Україні;

посвідчення біженця – паспортний документ, що посвідчує особу його власника та підтверджує факт визнання його біженцем в Україні;

посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, – паспортний документ, що посвідчує особу його власника та підтверджує факт визнання його особою, яка потребує додаткового захисту;

3) для іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання їх біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»:

копія паспортного документа іноземця та особи без громадянства, засвідчена територіальним органом Державної міграційної служби України (далі – ДМС) за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства в Україні та/або з відміткою про те, що оригінал такого документа отримано на зберігання територіальним органом ДМС;

довідка про звернення за захистом в Україні.

Який алгоритм дій у разі зміни даних, які вносяться до облікової картки ФО – платника податків (заява за ф. № 5ДР)?

1. Необхідно подати заяву за ф. № 5ДР (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822):

– до податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи;

– до будь-якого податкового органу якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

 2. Термін внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків:

– до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;
– до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.
3. Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Яким чином ФО – громадянин України, яка проживає або перебуває за кордоном, може отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО – платників податків, у разі його втрати (зіпсування)?

Громадяни України, які проживають або перебувають за кордоном та не можуть прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, у разі необхідності внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (дал - ДРФО) та/або отримання документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у ДРФО, можуть надіслати поштою на адресу Державної податкової служби України Заяву про внесення змін за ф. 5ДР та ксерокопію з чітким зображенням документа, що посвідчує особу. Підпис фізичної особи на Заяві про внесення змін за ф. 5ДР повинен бути засвідчені у встановленому законодавством порядку. При цьому документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені в установленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Яким чином подати заяву за ф. № 5ДР стосовно малолітньої особи (до 14 років) про зміну даних, які вносяться до облікової картки ФО – платника податків?

Подається одним з батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини. Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Такий документ надається протягом трьох робочих днів з дня звернення одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) до контролюючого органу за місцем проживання. Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Як платнику податків подати через ЕК заяви за ф. № 1ДР та ф. № 5ДР з копіями документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних та чи можна отримати РНОКПП в електронному вигляді?

Подати через меню «ЕК для громадян»/«Облікова картка фізичної особи – платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків Форма 5ДР» приватної частини Електронного кабінету.

Для приєднання до Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви ф. № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми» (формат файлу pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5МБ).
Платник податків підписує сформовані Облікову картку за ф. № 1ДР та Заяву за ф. № 5ДР кваліфікованим електронним підписом та направляє протягом операційного дня до контролюючого органу.

Реєстраційний номер облікової картки платника податків надається протягом трьох робочих днів з дня подання фізичною особою Облікової картки за ф. № 1ДР/Заяви за ф. № 5ДР до контролюючого органу через Електронний кабінет (п. 8 розд. VII Положення № 822).
Пунктом 9 розд. VII Положення № 822 визначено, що для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків, фізична особа пред’являє документ, що посвідчує особу.

Як та в який термін після подання податковим агентом Розрахунку (в тому числі уточнюючого), ФО може отримати інформацію про відомості з ДРФО – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків?

Фізична особа може отримати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (далі – відомості з ДРФО) особисто або через представника шляхом подання заяви щодо отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за формою № 10ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.

Крім того, така фізична особа може отримати відомості з ДРФО за допомогою електронних сервісів ДПС в один із таких способів:

 у разі подання запиту щодо отримання відомостей з ДРФО в електронному вигляді засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою:cabinet.tax.gov.ua та через офіційний вебпортал ДПС, інформація надається засобами цієї системи;

 у разі подання запиту до «Єдиного вікна подання електронної звітності», програмне забезпечення якого розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Електронна звітність», інформація направляється на електронну адресу фізичної особи.

При цьому, запит може бути сформований починаючи з I кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (запит формується поквартально, тому загальна кількість кварталів, яка вказується в запиті, не повинна перевищувати 20 кварталів).

Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів після його закінчення.

Як батьки (усиновителі, опікуни, піклувальники) можуть отримати відомості про джерела/суми доходів, виплачених малолітнім дітям (до 14 років)?

Для отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми доходів, які виплачені малолітнім дітям (до 14 років), їх батькам (усиновителям, опікунам, піклувальникам) необхідно звернутися особисто до контролюючого органу за податковою адресою (місцем проживання) дитини або до будь-якого контролюючого органу (у разі тимчасового перебування за межами населеного пункту проживання) та подати Заяву за формою № 10ДР. Заява за формою № 10ДР подається за наявності документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), та свідоцтва про народження дитини.