Головне управління ДПС
у Кіровоградській області
Ключові слова
Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua

У Петрівській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 22 листопада 2022 о 14:47

Петрівською ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області 22.11.2022 року проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» під час якої відповідала на актуальні питання платників податків на тему « Переваги подачі податкової звітності за допомогою електронних сервісів» начальник Петрівської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Наталія ПІКІНЕР

Основними питаннями, які було задано під час сеансу телефонного зв’язку були:

1. Які переваги подання податкової звітності в електронному вигляді?

Переваги подання податкової звітності в електронному вигляді:

- економія часу для платників, адже не потрібно відвідувати податкові органи, що актуально в умовах пандемії COVID-19.

- вибір часу надання звітності. Якщо звіти в паперовому вигляді подаються тільки протягом робочих годин, то в електронному вигляді їх можна надсилати в зручний для вас час;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі;

- звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання.

- програмне забезпечення постійно оновлює свій функціонал, в т.ч. оновлюючи формати подання документів. У разі зміни форм або введенні нових форм податкових декларацій та інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, платник автоматично отримує можливість оновлення версій форматів;

- автоматична перевірка звітності;

- оперативний контроль стану та якості здачі звітності;

- автоматичне формування електронного архіву. Кожне програмне зебезпечення формує архів електронних копій звітів, квитанційта інших електронних документів.

2. За допомогою яких програм платники можуть надати звітність через мережу Інтернет безкоштовно?

На веб-порталі ДПС України розміщено наступні безкоштовні сервіси, за допомогою яких платники мають змогу надавати звітність:

- Автоматизована система «Єдине вікно подання електронної звітності». За допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"» платники мають можливість формувати звітність до ДПС України, Пенсійного Фонду України та Державної служби статистики України. Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» розміщено за посиланнямhttps://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/;

- Електронний кабінет – інформаційно-телекомунікаційна система, яка створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України, в електронному вигляді. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (http://tax.gov.ua/).

- також платники податків можуть користуватись будь-яким іншим програмним забезпеченням («FreeZvit», «Соната», «МЕDoc IS», «1С-Звіт», «iFin» та ін.), яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.

3. Які переваги має сервіс «Електронний кабінет» для платників податків?

За допомогою Електронного кабінету фізичні особи, фізичні особи – підприємці, юридичні особи можуть отримувати всі послуги в режимі онлайн. Безкоштовним сервісом «Електронний кабінет» можна скористатись цілодобово як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв. Робота в Електронному кабінеті здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.За допомогою цього сервісу можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

4. Чи може бути корисним Електронний кабінет для громадян?

Так, звичайно. Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян.

Можливості Е-кабінету для громадян включають:

- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання податкової декларації про майновий стан і доходи;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;

- подання облікової картки фізичної особи – платника податків, яка є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

- подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;

- надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру;

- обрання контролюючого органу, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

- через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.

5. Де можна отримати електронний цифровий підпис?

Отримати електронний цифровий підписможна отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК).

Наприклад:

-АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС

-АЦСК ПАТ «КБ «Приватбанк», АЦСК АТ «Ощадбанк»

-АЦСК «Україна»

-АЦСК «МASTERKEY»,ТОВ «АРТ-Мастер» та інші.

6. Чи потрібно надсилати заяву про приєднання до договору, щоб надавати звітність в електронному вигляді?

Ні. З 1 вересня 2020 року у зв’язку з набранням чинності наказу Міністерства фінансів України від 06.01.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07.2020 за № 723/35006, спрощено механізм електронного документообігу між платниками податків та контролюючими органами. Платнику не потрібно надсилати заяву про приєднання до договору. Платник податків набуває статусу суб’єкта електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу будь-якого електронного документу у встановленому форматі з дотриманням вимог законодавства. 

Петрівська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області