09.08.2022 року начальником Гайворонської ДПІ Євгенієм САХНО проведено сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на якому обговорювались питання: Деклараційна кампанія – 2022, Одноразове (спеціальне) добровільне декларування, Застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій , Переваги подання звітності в електронному вигляді, Переваги Електронного кабінету
В ході сеансу зазначено:
стосовно одноразового (спеціального) добровільного декларування:
В період з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року в Україні триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яке передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування - це одноразовий обов’язковий платіж, розмір якого самостійно розраховується декларантом з вартості належних йому активів з урахуванням ставок такого збору, визначених цим підрозділом, та відображається ним в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації.
Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи - резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків.
Звертаємо увагу, що особи, які мають право скористатися правом на одноразове (спеціальне) добровільне декларування та не скористалися таким правом, вважаються такими, що повідомили контролюючий орган про відсутність у власності станом на дату завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичної особи, одержаних (набутих) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування (отримання) таких доходів та/або склад та обсяг таких активів перебуває в межах, встановлених п.10 підрозділу 9 прим.4розд.ХХ ПКУ.
стосовно переваги подання звітності в електронному вигляді та переваги Електронного кабінету
Для зручності платників податків Державною фіскальною службою України запроваджено сервіс «Електронний кабінет платника» (далі - ЕКП), скористатись ним можливо цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смартпристроїв, сервіс працює безкоштовно. За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності та інше. Платник податків має вибір – подавати звітність в електронному вигляді в режимі он-лайн, або віднести її самостійно до територіального органу державної податкової служби. До переваг подачі електронної звітності відноситься: економія часу, вибір часу здачі звітності, зручного для вас, постійне оновлення програмного забезпечення відповідно до останніх норм законодавства, автоматичне формування архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів. Вхід до «Електронного кабінету платника» здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua з використання електронного цифрового підпису (ЕЦП). Електронний кабінет, який дає змогу платникам податків, зокрема, скористатися сервісом «Дані про взяття на облік платників». Сервіс доступний у відкритій та приватній частинах Електронного кабінету, розміщеного на вебпорталі ДПС за посиланням: ttps://cabinet.tax.gov.ua. Роботу в приватній частині Електронного кабінету платники податків здійснюють з використанням кваліфікованого електронного підпису, сертифікованого будь-яким Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг. Щоб перевірити дані про взяття на облік платників податків, потрібно здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта), або найменуванням /ПІБ платника податків.
стосовно застосування РРО під час війни:
що робити, якщо немає інтернету
Законодавець дозволив на період дії воєнного стану він проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. Тобто можна не дотримувати меж — 36 годин поспіль і не більше ніж 168 годин протягом місяця (п. 13 Прикінцевих положень Закону про РРО; ч. 6 п. 3 розд. ІІ Закону № 2120). Використовуйте фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС. Тож у воєнний час не зважайте на відсутність або наявність інтернету — застосовуйте ПРРО під час кожної розрахункової операції, тобто коли приймаєте готівку або платіжну картку в розрахунок за товар чи послугу.
штрафи за незастосування РРО у період воєнного стану
Штрафів за порушення Закону про РРО не застосовують до завершення воєнного стану, окрім санкцій за порушення під час продажу підакцизної продукції (п. 12 Прикінцевих положень Закону про РРО; ч. 6 п. 3 розд. ІІ Закону № 2120).Виходить, що залишився штраф — 300 НМДГ, якщо проводите розрахункові операції через РРО/ПРРО без режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості (п. 7 ст. 17 Закону про РРО).
що робити, якщо ПРРО не дає змоги закрити зміну
Касир завершує робочий день і раптом виявляє, що ПРРО не дає можливості закрити зміну. Тоді слід встановити вид несправності, що стався. Можливі два варіанти поломки .Якщо вийшло з ладу програмне забезпечення, оновить його версію. Після цього повторіть процедуру закриття зміни. Цього має вистачити. Коли ж заковика у несправності пристрою, подайте Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (J1316701). Цю форму знайдете у додатку 2 до Порядку № 317. У Повідомленні зробіть позначку про несправність. Після відновлення роботи пристрою подайте Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F1316604). Її візьміть із додатка 1 до Порядку № 317. У Заяві має бути позначка про відновлення роботи.
чи потрібен РРО в селі для ФОПів
ФОПи, які сплачують єдиний податок, мають право проводити розрахунки без РРО та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО), якщо торгують товарами вроздріб на території села, селища, окрім підакцизних товарів (п. 1 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою КМУ від 23.08.2000 № 1336; далі — Перелік № 1336). Вимога до розміру доходів — 167 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня року на один структурний/відокремлений підрозділ / пункт продажу товарів. У 2022 році — це 1 млн 2 тис. грн. Якщо дохід перетнув цю межу — встановіть РРО.
Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області