В приміщенні Новомиргородської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області 17.09.2021 року проведено практикум з приватними підприємцями з питання отримання ЕЦП та користування електронним кабінетом платника податків.
Пропонуємо ознайомитися з найактуальнішими питаннями практикуму.
Які можливості надає електронний кабiнет для платників податків?
ЕК має дві частини:
1. Загальнодоступна
2. Приватна - особистий кабінет
У першій частині користувачі мають доступ до публічних реєстрів, зокрема: дані про взяття на облік платників; реєстр страхувальників; реєстр платників ПДВ; реєстр платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами
Також у відкритій частині є податковий календар, де ви можете знайти інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності. Переглянути та надрукувати бланки податкової звітності. Заповнити декларацію про майновий стан і доходи для громадян. Також знайдете там контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
В особистому ЕКПП - юрособа, фізособа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо, - можуть знайти для себе наступні сервіси:
персоніфікований податковий календар;
перегляд облікових даних платника;
подання звітності в електронному вигляді до органів ДФС, пенсійного фонду та статистики;
перегляд та друк раніше поданої звітності;
перегляд вхідних/вихідних документів;
листування з органами ДФС;
подання заяв, запитів для отримання інформації;
інформація про стан розрахунків з бюджетом;
Провести реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних. Отримати інформацію з Єдиного реєстру податкових накладних, з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ та з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального.
Що потрібно для використання приватної частини ЕКПП?
Для використання особистого ЕКПП необхідно оформити електронний цифровий підпис (ЕЦП), який використовується для входу в приватну частину.
ЕЦП повинен бути сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС - acskidd.gov.ua.
Кожен у кого є рахунок у ПриватБанку можуть скористатися його центром сертифікації ключів для отримання ЕЦП.
Як зайти у свій особистий ЕКПП?
Отримавши свій ЕЦП заходимо на головну сторінку cabinet.sfs.gov.ua. Натискаємо на кнопку «Увійти», що в правому верхньому кутку.
Далі завантажуєте свій ЕЦП і заходите у свій особистий ЕКПП.
Як надсилати звіти у своєму ЕКПП?
У своєму ЕКПП у пункті меню «Введення звітності» ви можете створювати, редагувати, підписувати та надсилати податкову, пенсійну та статистичну звітність до податкової, Пенсійного фонду України та органів статистики.
Які переваги подання звітності в електронному вигляді ?
-економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);
-звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
-уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;
-гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
Де можна отримати безкоштовні ключі ЕЦП для користування Електронним кабінетом платника податків та подавати звітність в електронному вигляді?
Отримати безкоштовно електронні ключі можна в Акредитованому центрі сертифікації ключів ІДД ДПС, який знаходиться в приміщенні Кропивницької державної податкової інспекції, звернувшись за адресою: м. Кропивницький, вул. Глинки, буд. 2 (Центр обслуговування платників).
Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.
Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг»
Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.
Новомиргородська ДПІ ГУ ДПС
у Кіровоградській області