У рамках співпраці з представниками територіальних громад, 23 червня 2021 року, проведена зустріч з представником Петрівської ОТГ. Зустріч проведена за участю відповідальних осіб Головного управління ДПС у Кіровоградській області: начальника Петрівської державної податкової інспекції Наталією ПІКІНЕР , головним державним ревізор-інспектором Олександрійського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування юридичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградській області Оксаною ПЕРМІНОВОЮ та представником територіальної громади: начальником фінансового управління Сергієм ЧИРВОЮ.
Основними питаннями, які обговорювалися на заході, були питання пошуку додаткових ресурсів наповнення місцевих бюджетів та своєчасного обчислення і справляння плати за землю.
На даний час основним завданням є налагодження співпраці з Петрівською територіального громадою щодо стягнення заборгованості, що збільшить надходження до бюджету громади.
За словами Наталії ПІКІНЕР, одним із основних завдань податкових органів на даний час є своєчасність нарахування та повнота надходження податків та зборів. Задля цього, налагоджено координацію роботи та проводиться роз’яснювальна робота з ОТГ, а згідно з наказом ГУ ДПС в області від 14 червня 2021 року №450, за кожною об’єднаною територіальною громадою закріплено відповідальних осіб, які здійснюватимуть взаємодію між податківцями та ОТГ. Зокрема, за Петрівською ОТГ закріплено головного державного ревізора-інспектора Олександрійського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування юридичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградській області Оксану ПЕРМІНОВУ.
Оксана ПЕРМІНОВА повідомила, що відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Пунктом 286.1 ст. 286 ПКУ встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Згідно з п. 288.1 ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 01 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни, проводити роботу щодо необхідності своєчасного оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки.
Зазначена інформація необхідна для своєчасного обчислення і справляння плати за землю.
Також згідно з статтею 271 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) базою оподаткування платою за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, що визначається у порядку встановленому статтею 289 Кодексу, тому, своєчасність прийняття органами місцевого самоврядування рішень про затвердження технічної документації з Оцінки є запорукою належного рівня надходжень місцевих податків до місцевих бюджетів, зокрема, плати за землю.
Натомість, ДПС з’ясовано, що на сьогодні в більш ніж у 75 відсотках населених пунктів України для обчислення податкових зобов’язань з плати за землю застосовуються Оцінки, затверджені рішеннями, прийнятими раніше ніж передбачено вимогами Закону.
Таким чином, оціночно, в результаті порушення органами місцевого самоврядування вимог Закону щодо регулярності Оцінки, місцеві бюджети «недоотримують» до 30 відсотків можливих надходжень, для відповідного розміру об’єкту оподаткування платою за землю.