У Онуфріївській ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області 23 квітня 2021 року відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Переваги подачі податкової звітності за допомогою електронних сервісів». На запитання платників податків відповідала – начальник Онуфріївської ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області Тетяна ЄРМАКОВА.
Так, наведемо найактуальніші питання платників:
1. Яким чином платник податків може подати звітність в електронному вигляді?
Для подання звітності в електронному вигляді платник податків може використовувати:
1). Модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (ЕКП).
Увійти до ЕКП можна на офіційному веб-порталі ДПС або за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua. Для ознайомлення порядку користування сервісом «ЕКП» у відкритій (загальнодоступній) частині Електронного кабінету створено розділ «Допомога».
2). Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення (ПЗ) для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Клієнтське ПЗ безкоштовно можна завантажити з розділу «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДПС за адресою https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/. Також в цьому розділі доступна інформація щодо порядку подання електронної звітності, користування електронними сервісами, актуальних нововведень електронного документообігу.
3). За бажанням платники податків можуть користуватись будь-яким іншим програмним забезпеченням (наприклад: «МЕDoc IS», «Соната», «1С-Звіт», «iFin» та ін.), яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.
Єдина вимога для електронного спілкування з органами ДПС- наявність електронного цифрового підпису (ЕЦП)
ЕЦП кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Наразі це: АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, АЦСК ПАТ «КБ «Приватбанк», АЦСК «Україна», АЦСК ПАТ «Державний ощадний банк України», АЦСК Державної казначейської служби України, ТОВ «АРТ-Мастер» та ін.
2. Чи потрібно платнику податків укладати з контролюючим органом договір для здійснення електронного документообігу?
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору. Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі.
Повноваження та перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків визначає та змінює керівник платника.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:
- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;
- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
- наявності в ДРФО інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;
- наявності в ДРФО інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.
3. За скільки днів до закінчення дії кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1»?
Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити On-line на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – Надавач) за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом» On-line (https://acskidd.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів); незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо); особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача, становить 2 (два) роки з моменту їх формування. Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів. Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на офіційному
інформаційному ресурсі Надавача (https://acskidd.gov.ua).
3. Як завантажити власний кваліфікований сертифікат відкритого ключа?
Користувачі мають можливість завантажити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на персональний комп’ютер з розділу «Пошук сертифікатів та СВС» офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) через вкладку «Пошук сертифікатів» використовуючи поля «Код ЄДРПОУ»/«Реєстраційний номер облікової картки платника податків»/«УНЗР ІD картки». Сертифікати зазвичай зберігаються у каталозі «Завантаження» (англ. «Downloads», рос. «Загрузки») локального диску «С:» або для їх збереження можна обрати інший каталог зручний для користувача.
4. Яка податкова звітність отримує ознаку «Історія подання» та в яких випадках подається податкова декларація в електронному вигляді з ознакою «Звітна», «Нова звітна», «Уточнююча»?»
Якщо після подання податкової звітності (далі – Звітний документ) платник податків подає новий Звітний документ з виправленими показниками до закінчення граничного строку, поданий раніше Звітний документ стає недіючим та отримує ознаку стану обробки «Історія подання».
Податкова декларація подається з ознакою:
«Звітна» – за відповідний базовий звітний (податковий) період у встановлені ст. 49 Податкового кодексу України строки для такого подання або з порушенням термінів подання;
«Нова звітна» – до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період з виправленими показниками після поданої податкової декларації з ознакою «Звітна»;
«Уточнююча» – після граничного терміну подання декларації за такий самий звітний період (з урахуванням строків давності) при виправленні показників поданої податкової декларації.
5. Який код адміністративно - територіальних одиниць та територій територіальних громад зазначити у новому звіті, який має назву Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску?
У зв’язку з прийняттям Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» КОАТУУ втратив актуальність. Міністерством розвитку громад та територій розроблено та затверджено Кодифікатор адміністративно - територіальних одиниць та територій територіальних громад (наказ від 26.11.2020 року №290 зі змінами та доповненнями від 12.01.2021 № 3), який відповідає чинному законодавству і запроваджується на зміну КОАТУУ.
Тож при заповнені Розрахунку слід використовувати коди з Кодифікатора.
Онуфріївська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області