Завідувачем Новомиргородського сектору обслуговування платників Новоукраїнської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області Світланою ЧОРНОЮ 06.10.2026 року проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Отримання податкової знижки громадянами у 2026 році». Під час «гарячої лінії» висвітлено відповіді на наступні питання.
Податкова знижка на навчання дозволяє фізичним особам зменшити свій річний оподатковуваний дохід на суму певних витрат, в тому числі на навчання. Це стосується витрат на освіту в вітчизняних навчальних закладах різних рівнів, починаючи від дитячих садків до університетів. Для того, щоб отримати податкову знижку на навчання, необхідно:
- Бути резидентом України.
- Мати реєстраційний номер облікової картки платника податків або відмітку в паспорті.
- Працювати за трудовим договором та отримувати заробітну плату.
Знижка може бути застосована на:
- Власне навчання.
- Навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік/дружина, діти, включаючи усиновлених).
Податкова знижка не переноситься на наступні роки, тому її слід використати протягом звітного податкового року. Знижка може включати витрати на навчання як у державних, так і в приватних навчальних закладах
Підстави та суми для знижки відображаються у річній декларації про майновий стан і доходи, яку подають до 31 грудня включно року, що настає за звітним. До знижки включаються фактично сплачені протягом року витрати, підтверджені квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, договорами з навчальним закладом, документи про споріднення тощо.
У документах має бути чітко зазначена вартість послуг та строки їх надання.
Оригінали підтвердних документів до декларації не подаються, але платник зобов’язаний їх зберігати протягом строку давності та на вимогу податкового органу пред’явити разом з іншими відомостями, що підтверджують право на знижку. Для витрат на навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення потрібні також документи про родинні зв’язки (свідоцтво про народження, шлюб тощо) та довідка про отримані за рік доходи.