Протокол № 13
засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області
м. Кропивницький 26 березня 2025 року
Місце проведення: Прес-центр ГУ ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький).
Початок засідання: 13 год. 00 хв.
Присутні:
члени громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області – 11 осіб;
представники засобів масової інформації (не члени громадської ради) – 2 особи;
в.о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області Олег Мартинюк;
начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області Ігор Лемеха;
начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Кіровоградській області Наталія Набієва.
Порядок денний:
Відкриття засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області. Оголошення порядку денного.
Підсумки роботи Головного управління ДПС у Кіровоградській області за 2024 рік, січень-лютий 2025 року та очікуване виконання березня 2025 року.
Про роботу Консультаційного центру з питань реєстрації податкових накладних.
Зміни до розрахункових документів.
Затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на II квартал 2025 року.
Підведення підсумків засідання. Різне.
Голосували: за затвердження порядку денного засідання:
«за» – 11;
«проти» – 0;
«утримались» – 0.
З питання 1 Порядку денного
Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який оголосив порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.
Голосували:
за затвердження порядку денного засідання:
«за» – 11;
«проти» – 0;
«утримались» – 0.
Вирішили:
Затвердити Порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.
З питання 2 Порядку денного
Слухали: Мартинюка О.Ф. (в. о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка проінформував присутніх про підсумки роботи Головного управління ДПС у Кіровоградській області за 2024 рік, січень-лютий 2025 року та доповів про очікуване виконання березня 2025 року.
Зокрема, очільник податкової області звернув увагу, що в цих непростих умовах за 2024 рік вдалося втримати позитивну динаміку та забезпечити темп зростання надходжень податків до відповідних бюджетів до минулого року. Такого результату досягнуто завдяки спільній взаємодії органів ДПС, місцевого самоврядування, та сумлінності значної кількості платників податків.
Так, за 2024 рік органами державної податкової служби в області забезпечені надходження до державного бюджету у сумі 9,2 млрд грн, або 103,7 відс. доведеного завдання (+330,9 млн грн), темп росту – 145,6 відс., приріст надходжень до минулого року склав 2,9 млрд гривень.
У порівнянні з 2023 роком забезпечено збільшення надходжень до державного бюджету по основних бюджетоформуючих податках, зокрема:
податку на прибуток – на 51,6 відс., приріст 270,9 млн грн;
податку на додану вартість – на 30,0 відс., (+ 676,8 млн грн);
податку на доходи фізичних осіб – на 33,1 відс., (+ 637,7 млн гривень).
Позитивна динаміка збільшення надходжень платежів та виконання доведених індикативів збереглась і у поточному році.
Так, за січень – лютий 2025 року надходження до державного бюджету склали 1,9 млрд грн, або 111,5 відс. доведеного завдання (+191,3 млн грн), темп росту до відповідного періоду минулого року склав 173,2 відс., приріст 785,7 млн гривень.
У березні ц. р. до державного бюджету очікується забезпечити надходження у сумі 974,5 млн грн, або 102,2 відс. доведеного завдання (+20,6 млн грн).
З урахуванням очікуваного виконання березня вцілому за І квартал 2025 року очікується виконання державного бюджету на 108,1 відс. (додатково надійде 211,9 млн гривень).
У 2024 році до Місцевого бюджету забезпечені надходження, які контролюються органами ДПС,у сумі 9,8 млрд грн або 111,6 відс. доведеного завдання (+1,0 млрд грн), темп росту склав 102,4 відс., надходження збільшились на 231,4 млн гривень.
Забезпечено приріст надходжень до місцевих бюджетів в порівнянні з 2023 роком по:
- платі за землю – надходження склали 1,4 млрд грн, що на 8,1 відс. більше показника 2023 року, додаткові надходження – 103,3 млн грн;
- єдиному податку – надходження склали 1,5 млрд грн, що на 10,6 відс. більше показника 2023 року, додаткові надходження – 140,9 млн гривень.
Протягом січня - лютого поточного року надійшло 1,6 млрд грн, або 110,9 відс. завдання (161,9 млн грн), темп росту 121,2 відс., надходження збільшились на 287,6 млн гривень.
За результатами роботи березня 2025 року очікується забезпечити надходження у сумі 674,8 млн грн, що більше березня 2024 року на 5,6 відс. або на 36,1 млн гривень.
Вцілому за І квартал 2025 року також очікується виконання місцевого бюджету на 107,9 відс., надходження складуть 2,3 млрд грн, (додатково надійде 169,4 млн гривень).
Вирішили:
Взяти інформацію до відома.
З питання 3 Порядку денного
Слухали: Лемеху І.В. (начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області), який розповів членам громадської ради про роботу Консультаційного центру з питань реєстрації податкових накладних.
Посадовець зазначив, що 04.02.2025 на базі Головного управління ДПС у кіровоградській області створено Консультаційний центр – новий рівень діалогу податкової служби з бізнес-спільнотою та громадськістю.
До складу Консультаційного центру входять 5 працівників управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків, які забезпечують:
- налагодження діалогу з платниками податків, шляхом проведення роз’яснювальної та консультативної роботи, проведення інформаційної кампанії щодо подання платниками правильно заповнених ТПП;
- складання «дорожніх карт» (алгоритму) платникам щодо дій в конкретних ситуаціях;
- дослідження документів (операцій) платників податків, які можуть вплинути на реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, відповідність / невідповідність платника додатку критеріям ризиковості платника ПДВ та врахування / неврахування ТПП.
- обговорення наявних у платників проблемних питань,
- проведення інших заходів, направлених на зменшення негативних наслідків для платників податків реального сектору економіки, виробників та надавачів послуг.
З моменту дії Консультаційного центру, проведено онлайн-семінар з платниками ПДВ з питань зупинення ПН та заповнення ТПП, прийнято участь у онлайн зустрічі з аграріями на базі Кіровоградської РТПП, організовано зустріч з платниками в Центрі підтримки підприємництва Кропивницької міської ради, також нами проведено зустрічі з щодо проблемних питань з 22 платниками податків, в т. ч. розглянуто звернення, яке надійшло на Комунікаційну податкову платформу від Ради бізнес-омбудсмена, щодо ризикового СГ та проведено спільну зустріч в онлайн форматі (ZOOM платформа). Також, на наступному тижні планується проведення круглого столу з платниками сільськогосподарської галузі з питань практичної допомоги .
Крім того, в управлінні здійснюється надання консультацій в межах роботи «Гарячої лінії», з початку року - проведено роботу з 435 платниками податків, реального сектору економіки щодо подання таблиці даних платника податку та повідомлення щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Завдяки плідній співпраці з платниками податків, з моменту дії Консультаційного центру у лютому місяці зменшено показник зупинених ПН до 0,7 відсотків. Також, в результаті проведеної інвентаризація суб’єктів господарювання включених до переліку платників які на сьогоднішній день не відповідають критеріям ризиковості платника податку, на сьогоднішній день виключено – 157СГ.
Для надання консультацій та проведення зустрічей з платниками податку з метою вирішення нагальних питань роботи системи моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригувань критеріям оцінки ступеня ризиків (СМКОР), суб’єкти господарювання можуть звернутися за телефонами: (0522) 36-69-37 (0522) 36-69-68, моб. (093) 100-64-25, (066) 679-23-70 або адресою: м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, громадська приймальня.
Вирішили:
Взяти інформацію до відома.
З питання 4 Порядку денного
Слухали: Набієву Н.М. (начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка повідомила членів громадської ради про зміни до розрахункових документів.
Наталія Набієва розповіла, що з 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.
Зміни внесені наказом Міністерства фінансів України.
Що зміниться у фіскальних чеках?
Виключені реквізити:
- номер ID картки;
- підпис касира;
- підпис держателя електронного платіжного засобу.
Додано реквізити:
- засіб оплати;
- валюта розрахунку;
- реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі;
- вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;
- код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;
- вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;
- сума решти.
Також посадовиця додала, що зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів внесено наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», зі змінами.
З питання 5 Порядку денного
Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), щодо затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на II квартал 2025 року.
Вирішили:
Наступне засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області провести у другому кварталі 2025 року.
З питання 6 Порядку денного
Слухали: Моспанову Т.М. (уповноважений представник Всеукраїнської громадської організації «Союз експертів України»), яка запропонувала на наступному засіданні Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області розглянути питання адміністрування військового збору у 2025 році.
Вирішили:
Підтримати пропозицію Моспанової Т.М.
Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який запропонував інші пропозиції щодо до порядку денного засідання громадської ради на II квартал 2025 року надати секретарю громадської ради в робочому порядку.
Вирішили:
Підтримати пропозицію Волкова І.В.
Голова громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області, Волков І.В. оголосив про закриття засідання.
Голова громадської ради Ігор ВОЛКОВ
Секретар Вікторія ПРОШАЧЕНКО