Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Протокол №15 засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

опубліковано 06 жовтня 2025 о 14:28

Протокол № 15

засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

м. Кропивницький                                                                         02 жовтня 2025 року

Місце проведення: Прес-центр ГУ ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький). 

Початок засідання: 13 год. 00 хв.

Присутні:

члени громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області – 12 осіб;

 

начальник ГУ ДПС у Кіровоградській області Олег Мартинюк;

 

заступник начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області Сергій Колотуха;

 

начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області Ігор Лемеха;

 

заступник начальник управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Кіровоградській області Валерій Гулий.

 

Порядок денний:

 

  1. Відкриття засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області. Оголошення порядку денного.

  2. Презентація Офісу податкових консультантів. Результати роботи Офісу.

  3. Зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, затверджені постановою Уряду від 26 серпня 2025 року № 1048.

  4. Зміни з 1 жовтня 2025 року щодо мінімального розміру заробітної плати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних сигарет та пальним.

  5. Затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на IV квартал 2025 року.

  6. Підведення підсумків засідання. Різне.

 

Голосували: за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 12;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

З питання 1 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який оголосив порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

 

Голосували:

за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 12;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Вирішили:

 

Затвердити Порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

З питання 2 Порядку денного

Слухали: Колотуху С.В. (заступника начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області), який що з 08 вересня 2025 року в головних управліннях ДПС в областях та Києві розпочав роботу Офіс податкових консультантів.

«Це новий сервіс Державної податкової служби України, заснований для підтримки бізнесу та громадян. Тут створенні всі умови, аби кожен зміг отримати практичну допомогу, кваліфіковані консультації та міг розвиватися навіть у складних умовах воєнного часу, наповнювати бюджети усіх рівнів та зміцнювати обороноздатність країни», - зазначив Сергій Колотуха.

Він також наголосив, що діалог податкової з платниками базується на увазі, повазі, довірі. Це дозволяє кожному отримати максимальну підтримку. Звернувшись до Офісу, платники податків отримують індивідуальні консультації фахівців у персоналізованому форматі. Так, з початку роботи Офісу консультаційну допомогу вже отримали 155 осіб. За час роботи фахівці Офісу підтвердили затребуваність сервісу серед громадян та бізнесу. 

В Офісі податкових консультантів щоденно працює не менше шести фахівців відповідних напрямів, які надають консультації з питань:

- оподаткування фізичних осіб та юридичних осіб,

- електронні сервіси та звітність,

- податкові спори, 

- податковий аудит,

- фактичні перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО,

- контроль за обігом підакцизних товарів, 

- зупинення реєстрації ПН / РК, 

- погашення податкового боргу та заборгованості з ЄСВ,

- надання кваліфікованих електронних довірчих послуг,

- трансфертне ціноутворення.

 

Новий сервіс покликаний зробити податкові процедури зрозумілішими та доступнішими, а також надати платникам оперативну професійну підтримку.

На Кіровоградщини Офіс податкових консультантів працює за адресою: м. Кропивницький, вул. Княгині Ольги, 2. Платники можуть здійснити попередній запис на бажану дату прийому, зателефонувавши за номером: (099) 338 98 39.

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 3 Порядку денного

Слухали: Лемеху І.В. (начальника управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області), який розповів членам громадської ради про зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, затверджені постановою Уряду від 26 серпня 2025 року № 1048.

Посадовець звернув увагу, що з 27 вересня в Україні змінився Порядок блокування податкових накладних.

Так, Кабінет Міністрів ухвалив постанову №1048, якою внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (постанова від 11.12.2019 №1165).

Нові правила, які почнуть діяти з 27 вересня 2025 року, зменшать майже вдвічі кількість платників податків, які стикаються з блокуванням податкових накладних.

Основні зміни: 

- Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.

Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Очікуваний результат – кількість зареєстрованих податкових накладних зросте щонайменше на 5 %.  

Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн грн. За прогнозами кількість зареєстрованих податкових накладних зросте вдвічі. 

- Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

- Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

- Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

- Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. Прогнозовано, кількість зареєстрованих податкових накладних зросте більше, ніж на 40 %. 

- Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 4 Порядку денного

Слухали: Гулого В.А. (заступника начальника управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Кіровоградській області), який повідомив членів громадської ради про зміни з 1 жовтня 2025 року щодо мінімального розміру заробітної плати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних сигарет та пальним.

Податківець звернув увагу, що відповідно до ст. 42 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. 

Розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним та всі місця роздрібної торгівлі (місця роздрібної торгівлі пальним) якого розташовані за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею до 500 метрів квадратних, має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. 

Розрахунок розміру середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, здійснюється відповідно до даних податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, шляхом ділення сумарно нарахованої заробітної плати, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів платника податків, та допомоги по тимчасовій непрацездатності, яка виплачується за рахунок коштів Пенсійного фонду України, на кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату (крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення). 

Розмір загального місячного оподатковуваного доходу суб’єкта господарювання, зареєстрованого як фізична особа - підприємець, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. 

Розмір загального місячного оподатковуваного доходу суб’єкта господарювання, зареєстрованого як фізична особа - підприємець, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним та всі місця роздрібної торгівлі (місця роздрібної торгівлі пальним) якого розташовані за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів та які мають торговельні зали площею до 500 метрів квадратних, має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. 

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 5 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), щодо затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на IV квартал 2025 року.

 

 

Вирішили:

 

Наступне засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області провести у четвертому кварталі 2025 року.

З питання 6 Порядку денного

Слухали: Шаповал Н. М. (представник Кіровоградської обласної громадської жіночої організації «СВІЖ»), яка запропонувала на наступному засіданні Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області розглянути питання щодо результатів контрольно-перевірочної роботи (у розрізі планових та позапланових (фактичних) перевірок по галузях, аналіз найбільш поширених виявлених порушень за 2025 рік.

Вирішили:

Підтримати пропозицію Шаповал Н.М.

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який запропонував інші пропозиції щодо до порядку денного засідання громадської ради на IV квартал 2025 року надати секретарю громадської ради в робочому порядку.

 

Вирішили:

Підтримати пропозицію Волкова І.В.

Голова громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області, Волков І.В. оголосив про закриття засідання.

Голова громадської ради                                                             Ігор ВОЛКОВ

Секретар                                                           Вікторія ПРОШАЧЕНКО