Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Протокол №10 засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

опубліковано 09 серпня 2024 о 11:31

Протокол № 10

засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

м. Кропивницький                                                                         08 серпня 2024 року

Місце проведення: Прес-центр ГУ ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький). 

Початок засідання: 13 год. 00 хв.

Присутні:

члени громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області – 13 осіб;

 

представники засобів масової інформації (не члени громадської ради) – 1 особа;

 

в.о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області Юлія Мороз;

 

начальник управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградській області Інна Твердохліб;

 

начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області Ігор Лемеха;

 

начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Кіровоградській області

Лілія Чирухіна.

 

Порядок денний:

 

  1. Відкриття засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області. Оголошення порядку денного.

  2. Підсумки роботи Головного управління ДПС у Кіровоградській області за січень-липень 2024 року.

  3. Підсумки кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році.

  4. Щодо критеріїв блокування та розблокування податкових накладних. Статистика по справах в суді з цього питання.

  5. Затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на III та IV квартал 2024 року.

  6. Підведення підсумків засідання. Різне.

 

Голосували: за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 13;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

З питання 1 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який оголосив порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

 

Голосували:

за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 13;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Вирішили:

 

Затвердити Порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

З питання 2 Порядку денного

Слухали: Мороз Ю.А. (в. о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка проінформувала присутніх про підсумки роботи Головного управління ДПС у Кіровоградській області за січень-липень 2024 року.

Зокрема, зазначивши, що у січні-липні 2024 року платники податків Кіровоградської області забезпечили надходження до зведеного бюджету (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) в сумі 9 млрд 889,7 млн грн податкових платежів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 1 млрд 589 млн гривень або 19,1 відсота.

До загального фонду державного бюджету впродовж січня-липня 2024 року спрямовано 3 млрд 788,1 млн гривень. Таким чином вдалося перевищити надходження січня-липня 2023 року на 807,6 млн грн або 27,1 відсотка.

До місцевих бюджетів у січні-липні 2024 року забезпечені надходження у сумі 5 млрд 100,7 млн гривень. Додатково надійшло 660,9 млн гривень. Прогнозні показники виконано на 114,9 відсотків.

За січень-липень 2024 року єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зібрано 4 млрд 666,3 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 856,9 млн гривень або 22,5 відсотки.

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 3 Порядку денного

Слухали: Твердохліб І.Б. (начальник управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка розповіла членам громадської ради про підсумки кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році.

Посадовиця зазначила, що станом на 01.05.2024 громадянами Кіровоградської області подано майже 4 тис. (3835шт = 2940шт обов’язкові + 895шт знижка) податкових декларацій про майновий стан і доходи.

Через мережу Інтернет громадянами подано 1742 декларації.

Громадянами задекларовано дохід у сумі 1,8 млрд.грн, що на 0,5 млрд. грн. або на 35 відс. більше ніж у минулому році.

 

За видами оподатковуваних доходів найбільшу кількість декларацій подано платниками податків, які:

  • отримували доходи від успадкування (отримання в дарунок) майна (891 шт або 30,3 відс. від загальної кількості обов’язкових декларацій),

  • інші оподатковувані доходи (додаткове благо, проценти банку тощо (348 шт) або 11,8відс.),

  • від надання майна в лізинг, оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) (253шт або 8,6відс.),

  • від операцій з продажу (обміну) об'єктів рухомого та/або нерухомого майна (195 шт або 6,6 відс.).

Крім того, (674 особи) 23відс. громадян декларували доходи, які не підлягають оподаткуванню.

Кількість громадян, які за результатами 2023 року станом на 01.05.2024 задекларували річний дохід у сумі понад 1 млн грн, становила 195 осіб (+ 90 осіб порівняно з минулим роком).

Громадянами - мільйонерами задекларовано такі види доходів:

97 осіб – задекларували доходи від підприємницької діяльності,

21 особа – спадщину,

21 особа – заробітну плату,

15 осіб – дивіденди,

14 осіб – дохід від продажу нерухомого майна,

10 осіб – іноземні доходи,

4 особи – інші доходи, що не підлягають оподаткуванню,

3 особи – доходи від діяльності адвоката (нотаріуса),

по 2 особи – інвестиційний прибуток, дохід від надання майна в оренду, від продажу сільськогосподарської продукції, дохід отриманий за договором цивільно – правового характеру, інші доходи, що підлягають оподаткуванню.

 

Разом з тим, першим травня робота податкових органів по залученню громадян, які повинні задекларувати свої доходи до декларування не закінчується.

Так, протягом травня – липня 2024 року громадянами подано ще 897 декларацій. Додатково задекларовано доходу 210,1 млн грн., ПДФО +6,5 млн грн., військового збору +0,7 млн.грн.

Серед поданих декларації більше 1 млн грн задекларували ще 5 осіб (всього 210 громадян – мільйонерів +92 до 2023). Сукупно ними задекларовано 1,3млрд.грн доходу та визначено до сплати 123млн грн. податків.

Крім того, проведено 56 документальних позапланових перевірок громадян, які не подали декларації про майновий стан та доходи, за результатами яких донараховано 3,2млн.грн. ПДФО та військового збору, застосовано 0,5млн.грн. штрафних санкцій.

Ще один напрямок це залучення до декларування громадян, які здійснювали значний обсяг переказів із використанням реквізитів ЕПЗ (електронні платіжні засоби) (р2р-платежі) у 2023 році. За результатами проведеної роботи 2 громадянина подали декларації та задекларували до ходи в сумі 2,7 млн.грн. (0,5млн.грн. ПДФО+ВЗ) та по 2 громадянах за результатами контроль-перевірочних заходів донараховано 1,3млн.грн. доходу (0,4млн.грн. ПДФ+ВЗ).

За результатами цьогорічної кампанії декларування протягом січня – липня п.р. громадянами сплачено визначених зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб у сумі 30,0 млн грн та військового збору у сумі 4,8 млн гривень.

 

Протягом всього року у громадян є можливість подати декларацію з метою реалізації свого права на податкову знижку.

Станом на 01.08.2024 року право на податкову знижку задекларували 1538 громадян, якими до складу витрат включено:

1118 осіб або 72,7% - витрати на власне навчання або навчання членів сім’ї першого ступеня споріднення;

401 особа або 26,1% – витрати на сплату страхових платежів та пенсійних внесків;

13 осіб або 0,8% - витрати на оплату суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним кредитом;

6 осіб або 0,4 % - витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій.

За результатами проведеного перерахунку до повернення підлягає 6,3млн.грн податку на доходи фізичних осіб, з яких станом на 01.08.2024 року повернуто податок 1263 особам на загальну суму 5,3млн гривень.

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 4 Порядку денного

Слухали: Лемеху І.В. (начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області), який проінформував присутніх щодо критеріїв блокування та розблокування податкових накладних.

Податківець зазначив, що з початку року по області системою заблоковано близько 21тис. податкових накладних на загальну суму ПДВ 519,1млн.грн.

Ключові причини призупинення реєстрації податкової накладної:

  • Продаж товар, купівля якого не прослідковується в ЄРПН (йдеться про ситуацію, коли немає вхідної податкової накладної з такою номенклатурою);

  • Продаж товару з завищеною націнкою (норма 1,5%);

  • Виробництво, доукомплектування товару, вирощування с/г продукції, надання послуг (відбувається зміна коду товару);

  • Суб’єкт господарювання включений до переліку ризикових платників.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення (договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, складські документи, рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), розрахункові документи) стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія протягом 5 робочих днів: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів протягом 5 робочих днів; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

По результатах роботи комісії ГУ ДПС в області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглянуто та зареєстровано 14,1 тис. податкових накладних (95 відс. з поданих 14,8 тис.) на загальну суму ПДВ 355,6 млн гривень. Відмовлено в реєстрації 782 ПН на суму 64,0 млн гривень.

Основна причина прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних - надання платником недостатнього пакету копій документів, перелік яких визначеній в Постанові КМУ від 11.12 2019 №1165, а саме:

- інформації стосовно структури посівних площ, звітів про посівні площі та збору врожаю (для с/г виробників);

- актів виконаних робіт (наданих послуг) із відповідним розрахунком (калькуляція), ;

- наявність власних/орендованих основних засобів;

- зберігання продукції, складських документів;

- транспортування товару (ТТН), свідоцтва про право власності на транспорт;

- платіжних документів з обов’язковими реквізитами;

- недостатність трудових ресурсів та відсутність нарахованої заробітної плати працівникам або нарахована заробітна плата працівникам є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, що є порушенням законодавства України;

- ненадання додаткових пояснень (відповідь на надіслані ДПС повідомлення) та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК.

 

Що стосується Таблиць даних платника податків, то всього з початку року на розгляд Комісії подано 754 таблиці. Всього прийнято рішення щодо врахування 219 таблиці.

Основні причини неврахування Таблиць платників:

- наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій;

- відсутність пояснень та повного пакету документів;

- наявність інформації про невідповідність зазначених платником податків чисельності працюючих, наявним засобам/факторам виробництва.

З метою запобігання формування та розповсюдження ризикового ПДВ в цьому році станом на 01.08.2024 до переліку ризикових платників включено 75СГ, яким у СЕА ПДВ заблоковано 80,5 млн гривень.

Основні причини включення до переліку ризикових платників:

- постачання/придбання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання;

- постачання/придбання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

- постачання товарів, відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів;

- накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень);

- недостатня кількість трудових ресурсів, відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування.

 

Вирішили:

 

Взяти інформацію до уваги.

З питання 4 Порядку денного

Слухали: Чирухіну Л.І. (начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка навела статистику по справам за позовами платників податків про скасування рішень комісії та зобов’язання зареєструвати податкові накладні.

Так, керівник управління правового забезпечення зазначила, що протягом 7 місяців 2024 року ГУ ДПС у Кіровоградській області здійснювало супроводження в порядку адміністративного судочинства в трьох інстанціях 305 справ на 573 366 тис. грн за позовами платників податків про скасування рішень комісії та зобов’язання зареєструвати податкові накладні

В тому числі подано в поточному році 121 позов даної категорії про скасування рішень комісії та зобов’язання зареєструвати податкові накладні на суму на 256 млн 952 тис. гривень.

Перехідні подані 2022-2023рр. 184 позови на 316 414 тис. гривень.

По предметам спору оскаржується:

5 рішень стосовно скасування/не врахування таблиці даних платника ПДВ;

23 рішень стосовно виключення платників з переліків платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податків;

277 рішень стосовно відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних

За звітний період на користь податкового органу винесено 11 рішень на суму 229 608 тис. гривень.

На користь платників винесено 23 судових рішення на 33 677,8 тис. гривень.

 

Вирішили:

 

Взяти інформацію до уваги.

 

З питання 5 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), щодо затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на III та IV квартал 2024 року.

Вирішили:

 

Наступне засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області провести у листопаді 2024 року.

З питання 6 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який запропонував пропозиції щодо до порядку денного засідання громадської ради на IV квартал 2024 року надати секретарю громадської ради в робочому порядку.

 

Вирішили:

Підтримати пропозицію Волкова І.В.

Голова громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області, Волков І.В. оголосив про закриття засідання.

Голова громадської ради                                                             Ігор ВОЛКОВ

Секретар                                                           Вікторія ПРОШАЧЕНКО