Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Протокол №3 засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

опубліковано 29 вересня 2022 о 16:30

Протокол №3

засідання громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області

м. Кропивницький                                                                         29 вересня 2022 року

Місце проведення: Прес-центр ГУ ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький) 

Початок засідання: 13 год. 00 хв.

Присутні:

члени громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області – 13 осіб;

представники засобів масової інформації (не члени громадської ради) – 2 особи;

в.о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області Олексій Лондар.

Порядок денний:

  1. Відкриття засідання Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області. Оголошення порядку денного.

  2. Особливості функціонування Головного управління ДПС у Кіровоградській області в умовах воєнного часу.

  3. Затвердження Плану роботу Громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області на ІV квартал 2022 року.

  4. Підведення підсумків засідання. Різне.

Голосували: за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 13;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

З питання 1 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який оголосив порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

Голосували:

за затвердження порядку денного засідання:

«за» – 13;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Вирішили:

Затвердити Порядок денний засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.

З питання 2 Порядку денного

Слухали: Лондара О. (в.о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області).

Основним питанням для обговорення стали особливості функціонування Головного управління ДПС у Кіровоградській області в умовах воєнного часу.

Щодо останнього очільник обласного відомства доповів присутнім про підсумки виконання місцевих бюджетів у січні - серпні 2022 року, нагадав процедуру відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також розповів про підприємства, які змінили місце реєстрації у 2022 році.

Окремо було розглянуто питання про Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225.

Щодо виконання місцевих бюджетів у січні - серпні 2022 року.

За результатами січня - серпня 2022 року податкові надходження до місцевих бюджетів є більшими, ніж за аналогічний період минулого року. З початку року бюджети отримали 5,1 млрд грн податкових платежів. Це на 667 млн грн або 15 відс. більше аналогічного показника 2021 року.

Основну питому вагу в надходженнях до місцевих бюджетів складає податок на доходи фізичних осіб – 68 відс. від загальних надходжень. З початку року по зазначеному податку надійшло – 3,4 млрд грн, темп росту – 123 відс., додатково надійшло 651 млн гривень.

У 2022 році, незважаючи на військовий стан, ряд підприємств області збільшили надходження до місцевого бюджету.

Так, станом на 01.09.2022 року 10 суб’єктів господарювання сплатили до місцевого бюджету 561 млн грн, що складає 11,1 відс. загальних надходжень по області. Цими підприємствами забезпечено збільшення надходжень порівняно з аналогічним періодом минулого року на 83 млн грн або на 17,4 відс. (темп росту по області - 115,2 відс.).

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На обліку в ГУ ДПС Кіровоградської області перебувають 5 470 платників податку на додану вартість, з них близько 2 тисяч (1921СГ) – це платники, що здійснюють діяльність у галузі сільського господарства. Саме на цю категорію платників розповсюджується дія Постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2021 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

З початку року по області системою заблоковано близько 15 тис. податкових накладних на загальну суму ПДВ 358,3 млн.гривень.

У порівнянні до минулого року загальна сума по заблокованих податкових накладних значно зменшилась на 139 млн грн або 28 відсотків.

Олексій Лондар зазначив, що з початку року 1 779 суб’єктів господарювання подали повідомлення до 9 486 заблокованих податкових накладних, на загальну суму ПДВ 242,1 млн.грн. З них 840 сільгосптоваровиробників щодо 2 646 податкових накладних на загальну суму ПДВ - 212,3млн.грн.

За результатами розгляду поданих повідомлень прийнято рішення щодо реєстрації 8 583 податкових накладних на загальну суму ПДВ – 192,8млн.грн., у тому числі – 164,6 млн.грн. по 2 284 податкових накладних на реалізацію сільськогосподарської продукції.

Що стосується Таблиць даних платника податків, то всього з початку 2022 року на розгляд Комісії ГУ ДПС в області подано 822 таблиці, у тому числі 483 таблиці сільгосптоваровиробниками. Всього прийнято рішення щодо врахування 159, з них 121 Таблиця на реалізацію сільськогосподарської продукції, - додав посадовець.

Щодо підприємств, які змінили місце реєстрації у 2022 році.

На початок 2022 року 230 СГД (185 – юридичних осіб, 45 – ФОП) перейшли на облік в ГУ ДПС у Кіровоградській області з інших регіонів. Також з початку року 381 СГД (254 – юридичних осіб, 127 – ФОП) переведені на обслуговування до інших територіальних органів ДПС.

У поточному році 91 СГ (70 підприємство та 21 ФОП) змінили місцезнаходження та будуть перебувати на обліку ГУ ДПС у Кіровоградській області з 1 січня 2023 року.

Також 125 СГД (86 юридичних осіб та 39 ФОП) змінили місцезнаходження на інший адміністративно-територіальний регіон за межі Кіровоградської області та з наступного року будуть переведені на обслуговування до інших регіонів України.

Незважаючи на негативну різницю в кількісному виразі по суб’єктах господарювання, які змінюють реєстрацію, спостерігається позитивна динаміка по сплаті податків зазначених категорій – позитивне сальдо становить 11,5 млн грн (при ймовірних втратах 7,6 млн грн додататкові надходження складають 19,1 млн гривень).

Крім того, з початку російської агресії на облік до ГУ ДПС у Кіровоградській області перейшли 42 СГД (9 юридичних осіб та 33 ФОП), які змінили місцезнаходження з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської області.

Щодо виконання місцевих бюджетів у вересні 2022 року.

У вересні очікується загальне виконання доведених планових показників, затверджених відповідними Радами області на рівні 105 відсотків (681 млн грн при завдані 651 млн грн), темп росту до минулого року 115 відс., додатково надійде 88 млн гривень.

По основних бюджетоформуючих платежах очікується виконання:

- податку на доходи фізичних осіб – 508 млн грн або 108 відс. до затвердженого показника (469 млн грн), темп росту до аналогічного періоду минулого року 122 відс. (+93млн грн);

- єдиному податку – 59 млн грн або 101 відс. до затвердженого показника, темп росту 98,8 відс. (-0,7 млн грн);

- податку на прибуток – 268 відс, до минулого року – 109 відсотків;

- транспортний податок – 108 відс;

На даний час вживається ряд заходів, щодо виконання завдання по податках, по яких за оперативними даними не очікується виконання:

- плата за землю – на 1,4 млн грн (98,5 відс.);

- акцизний податок з реалізації підакцизних товарів – на 3,8 млн грн (74,3 відс.);

- податок на нерухоме майно – на 2,0 млн грн (61,6 відс.).

Окремо очільник обласного відомства розповів про те, що Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Вказаний Порядок визначає процедуру підтвердження платниками податків можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території України своєчасного виконання податкового обов’язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т. ч. звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Дія цього Порядку поширюється на платників податків – фізичних осіб –резидентів України, зокрема, самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об’єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об’єктом оподаткування, та на яких покладено обов’язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов’язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Окремими додатками до Порядку передбачено:

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – юридичної особи, зокрема, щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;

Рішення/попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов’язку.

Заяву та підтверджуючі документи платнику слід подати до 30 вересня.

Контролюючий орган розглядає подану заяву та документи впродовж 20 календарних днів за днем їх отримання та приймає відповідне рішення. Якщо підтверджуючих документів недостатньо – контролюючий орган направляє платнику попереднє рішення з пропозицією надати протягом 10 календарних днів конкретні додаткові документи на підтвердження зазначених у заяві підстав.

Рішення/попереднє рішення направляється платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу ІІ Кодексу.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржене відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

«На сьогоднішній день до ГУ ДПС в області «Заяву про не можливість виконати свій податковий обов’язок» подано 5 суб’єктами господарювання, пояснення та копії наданих документів буде розглянуто на робочій групі яку затверджену відповідним наказом.

За попередніми даними, можна сказати що загальна сума недоотриманих надходжень податків та зборів від зазначених СГ складає майже 5 млн. гривень», - додав на завершення виступу на засіданні громадської ради Олексій Лондар.

 

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

З питання 3 Порядку денного

Слухали: Волкова І.В. (голову громадської ради), який запропонував пропозиції щодо до Плану роботи громадської ради на IV квартал 2022 року надати секретарю громадської ради у письмовому вигляді та провести засідання громадської ради при Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області у грудні 2022 року.

Голосували:

«за» – 13;

«проти» – 0;

«утримались» – 0.

Вирішили: Винесену пропозицію підтримати.

З питання 4 Порядку денного

Слухали: Прошаченко В.Р. (секретаря громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області), яка проінформувала присутніх про внесення змін до пункту 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», внесені Постановою Кабінету Міністрів України від 16 серпня 2022 р. №909.

А також, ще раз нагадала про роботу Комунікаційної податкової платформи, яку створено на базі ГУ ДПС у Кіровоградській області.

«Електронна адреса для звернень : kr.ikc@tax.gov.ua.

Для пришвидшення розгляду питань рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті, e-mail тощо», - додала секретар громадської ради Вікторія Прошаченко.  

Вирішили:

Взяти інформацію до відома.

Голова громадської ради при ГУ ДПС у Кіровоградській області, Волков І. оголосив про закриття засідання.



Голова громадської ради                                                             Ігор ВОЛКОВ



Секретар                                                           Вікторія ПРОШАЧЕНКО